اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جانسون: امروز پایان ماموریتی بود که 20 سال پیش در افغانستان آغاز کردیم

نخست وزیر انگلیس شامگاه یکشنبه در سخنانی گفت چیزی که امروز شاهد آن هستیم پایان ماموریتی است که 20 سال پیش در افغانستان آغاز شد.

جانسون: امروز پایان ماموریتی بود که 20 سال پیش در افغانستان آغاز کردیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس شامگاه یکشنبه گفت که سفیر این کشور در کابل بر روند خروج شهروندان انگلیسی از افغانستان نظارت دارد.

وی با سخت توصیف کردن شرایط افغانستان گفت: «هیچ کسی نمی‌خواهد که افغانستان به سرزمینی برای تروریست‌ها تبدیل شود».

نخست وزیر انگلیس با مدعی شدن این موضوع که همچنان حقوق بشر در افغانستان برای لندن اهمیت دارد، گفت: «با شرکایمان و ناتو و شورای امنیت برای برسمیت نشناختن طالبان و جلوگیری از بازگشت تروریسم به افغانستان تلاش خواهیم کرد».

جانسون گفت: «تغییر نظام در افغانستان پیامدهایی برای حضور انگلیس در آنجا خواهد داشت و چیزی که امروز شاهد آن هستیم پایان ماموریتی است که 20 سال پیش در افغانستان آغاز شد».

سی‌ان‌ان ساعتی پیش گزارش داد که اغلب کارمندان سفارت نیز به فرودگاه کابل منتقل شده‌اند. همچنین گزارش‌ها حاکی از هرج و مرج و آشفتگی در فرودگاه کابل است. برخی منابع خبری نیز از آتش سوزی در فرودگاه کابل خبر می‌دهند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا هم امروز گفت که پرسنل سفارت این کشور در کابل به فرودگاه منتقل شده‌اند تا این اطمینان حاصل شود که در بحبوحه پیشروی طالبان بتوانند به صورت ایمن و امن به فعالیت خود ادامه دهند.

وی که با شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز مصاحبه می‌کرد، گفت: «واقعیت موضوع این است که نیروهای افغانستانی قادر به دفاع از کشورشان نبودند».

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: «آمریکا به طالبان اعلام کرده در صورتی که به نظامیان آمریکایی حمله کند، با واکنشی سریع و قاطع مواجه خواهد شد».

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول