اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار امنیتی «بریتیش ایر ویز»؛ بر فراز افغانستان پرواز نکنید

به دنبال شدت درگیری‌ها در افغانستان و تسلط نیروهای طالبان بر «کابل» و شهرهای مهم دیگر این کشور، یک شرکت هوایی معروف انگلیس هشدار امنیتی صادر کرد.

هشدار امنیتی «بریتیش ایر ویز»؛  بر فراز افغانستان پرواز نکنید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال شدت گرفتن درگیری‌ها در افغانستان و تسلط نیروهای طالبان بر «کابل» و شهرهای مهم دیگر این کشور، یک شرکت هوایی معروف انگلیس یکشنبه شب به وقت تهران هشدار امنیتی صادر کرد.

به گزارش شبکه خبری «اسکای نیوز» شرکت هوایی «بریتیش ایرویز»  به خلبانان خود دستور داده است تا از حریم هوایی افغانستان به دلیل کاهش امنیت پرواز نکنند. شرکت بریتیش ایرویز که در سال ۱۹۷۴ راه‌اندازی شد، روزانه صدها پرواز مستقیم به سراسر جهان دارد.

سخنگوی خطوط هوایی امارات متحده عربی «فلای دبی» نیز اعلام کرد که پروازهای خود را به کابل، پایتخت افغانستان از روز دوشنبه متوقف می‌کند. سخنگوی شرکت مذکور گفت، پرواز برگشت از کابل به دوبی روز یکشنبه انجام  و پس از آن خدمات تا اطلاع بعدی متوقف می‌شود.

سفارت آمریکا در کابل نیز به شهروندان آمریکایی هشدار داده که بدون خروج از مکان استقرار تنها در همان محل پناه بگیرند. سفارت آمریکا اعلام کرده که در   فرودگاه کابل اوضاع بحرانی است و بخش‌هایی از فرودگاه آتش گرفته است. این فرودگاه مملو از کارگران خارجی است که با عجله از افغانستان خارج می‌شوند.

این در حالی است که یک مقام ناتو  یکشنبه شب گفت که این ائتلاف دفتر دیپلماتیک خود را در  شهر «کابل» پایتخت افغانستان حفظ کرده و به فعال نگه داشتن فرودگاه شهر کمک می‌کند. (جزئیات بیشتر)

نیروهای طالبان عصر یکشنبه به وقت تهران وارد کابل شدند و انتظار می‌رود ظرف چند روز قدرت را به دست بگیرند. طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که با توجه به فرار رئیس‌جمهور و مقامات افغانستان و تخلیه نیروهای امنیتی این کشور، به اعضای خود دستور داده وارد کابل شوند. 

براساس بیانیه طالبان، در حال حاضر گزارش‌هایی مبنی بر تخلیه حوزه‌های انتخابیه در کابل، پلیس، وزارتخانه‌ها و نیروهای امنیتی و فرار مقامات دولتی مطرح شده است. طالبان تاکید کرد: «به دلیل اینکه سوء استفاده کنندگان از شرایط موجود استفاده نکنند به  نیروهای خود دستور داده تا وارد مناطقی از کابل شوند.»

پیش از این اعلام شد که «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان خاک این کشور را ترک کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول