اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

واکنش مقام عراقی به تحولات افغانستان: نمی‌توان به آمریکایی‌ها اعتماد کرد

رئیس فراکسیون جنبش عراقی «صادقون» در واکنش به تحولات افغانستان گفت که خروج رئیس‌جمهور این کشور نشان می‌دهد که آمریکاییها قابل اعتماد نیستند.

واکنش مقام عراقی به تحولات افغانستان: نمی‌توان به آمریکایی‌ها اعتماد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عدنان فیحان الدیلمی» رئیس فراکسیون جنبش عراقی «صادقون» شاخه سیاسی گروه مقاومت «عصائب اهل الحق» به تحولات افغانستان واکنش نشان داد.

الدیلمی با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «آنچه امروز در افغانستان رخ داده، مؤید آن چیزی است که ما همیشه گفته‌ایم و می‌گوییم که نمی‌توان به آمریکایی‌ها اعتماد کرد».

 

 

وی با هشتگ «آمریکا امت‌ها را ویران می‌کند»، ادامه داد: «هر کس به آنان (آمریکاییها) اعتماد کند، مانند شترمرغی است که سر خود را در خاک فرو برده و گمان می‌کند که از خود محافظت کرده است».

این مقام عراقی تصریح کرد، آمریکا در سال ۲۰۰۱ طالبان را سرنگون می‌کند و طی 20 سال به نیروهای مسلح افغانستان، کمکهای مستشاری و تسلیحاتی می‌داد تا با طالبان مقابله کنند».

فیحان خاطرنشان کرد، اما نتیجه این کمکها، فروپاشی و فرار نظامیان افغانستان و میلیونها آواره و بازگشت طالبان شد.

این مسئول عراقی خطاب به مردم عراق گفت که از الحشد الشعبی حفاظت و از آنان دفاع کنند؛ زیرا الحشد، تنها گزینه برای جلوگیری از فریب آمریکاست.

وی در پایان خاطرنشان کرد، آمریکایی‌ها باز خواهند گشت تا بار دیگر عراق را تحویل بعثی‌ها بدهند. خون‌های تجربه سال ۲۰۱۴ (حمله داعش و اشغال مساحتهای گسترده از خاک عراق) هنوز خشک نشده است.

در همین ارتباط، شبکه تلویزیونی طلوع نیوز افغانستان گزارش داد که اشرف غنی افغانستان را ترک کرده است. این شبکه خبری به نقل از دو منبع آگاه اعلام کرد رییس‌جمهور افغانستان از این کشور خارج شد.

این در حالی است که وال استریت ژورنال خبر داده بود دولت افغانستان و واشنگتن از طالبان خواسته‌اند تا ورود به کابل را تا 2 هفته به‌تاخیر بیاندازند. این روزنامه آمریکایی گزارش داد که اشرف غنی امروز برای مشورت به سفارت آمریکا رفته است.

یک مقام افغان هم گفت که دولت افغانستان و واشنگتن از طالبان خواستند که ورود به کابل را به مدت دو هفته تا زمان توافق بر سر دولت به تأخیر بیندازند.

این در حالی است که  «بسم الله محمدی»، سرپرست وزارت دفاع افغانستان امروز (یکشنبه) درباره وضعیت امنیتی کابل گفت: وضعیت امنیتی در کابل تحت کنترل نیروهای امنیتی است و نیروهای بین المللی اعلام آمادگی کردند که با نظامیان افغان در جهت تامین کابل همکاری کنند.

وی افزود: روز گذشته اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان با رهبران سیاسی دیدار و تمام اختیارات را به آنها داد و قرار است هیاتی برای گفتگو درباره آینده سیاسی افغانستان فردا به دوحه برود. 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول