اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اعمال محدودیت‌های نیم‌بند کرونایی/ پروازها و قطارها همچنان به مشهد انجام می‌شود

حدود ۲ روز پیش ستاد ملی مبارزه با کرونا، اعمال محدودیت‌های سراسری در شهرهای قرمز را ابلاغ کرد که بر اساس این ابلاغیه تمامی اصناف به جز گروه شغلی یک در این شهرها تعطیل هستند؛ اما متاسفانه همچنان پروازها و حرکت قطارها به شهر مشهد انجام می‌شود.

اعمال محدودیت‌های نیم‌بند کرونایی/  پروازها و قطارها همچنان به مشهد انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حدود دو هفته است که وضعیت کرونا در کشور قرمز و حتی در برخی شهرها فراتر از قرمز شده و در این بین مشهد هم بی‌نصیب نمانده و حتی می‌توان گفت که وضعیت مشهد به دلیل زیارتی بودن وخیم‌تر است و آماری که از میزان شیوع و فوتی کرونا در این شهر مخابره می‌شود بسیار نگران کننده است.

اوضاع تا جایی نگران کننده است که جمع زیادی از دغدغه‌مندان و مردم خواهان اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی هستند؛ متاسفانه برخورد سلیقه‌ای مسؤولان ستاد مبارزه با کرونا در اعمال محدودیت‌های کرونایی صدای مردم را درآورده است.

تعطیلی دیر هنگام و نیم‌بند مشهد، آن هم زمانی که جمع زیادی از مسافران وارد این شهر شده‌اند نه تنها راهگشای این وضعیت نخواهد بود، بلکه اوضاع را پیچیده‌تر از قبل خواهد کرد. از امروز شهر مشهد همچون دیگر نقاط کشور با تعطیلی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و اصناف(به‌جز اصناف گروه یک) مواجه است؛ اما همچنان مشاهده می‌کنیم که پروازها و قطارها به سمت مشهد در حرکت هستند، گو اینکه کرونا از طریق پروازها و قطارها قابلیت سرایت را ندارند!

البته اعمال تعطیلی حدود یک هفته‌ای هم خود مزید بر علت شده و فضا را برای سفر فراهم‌تر کرده است به طوری که با یک جستجوی کوچک در سایت‌های خرید بلیت هواپیما و قطار مشاهده می‌کنید که همچنان بلیت فروشی انجام و مسافران در حال سفر به مشهد هستند.

حمید موسوی، سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در خراسان رضوی در خصوص چرایی برقراری پروازها و قطارها به فارس می‌گوید: مصوبه ستاد ملی کرونا به تازگی و دیروز برای کاهش یک‌سوم سفرها ابلاغ شده، بنابراین ممکن است حتی تا فردا هم ما با رفت و آمد مسافر مواجه باشیم.

وی ادامه داد: البته برخی از قبل و پیش از مصوبه ستاد به مشهد سفر کرده بودند و باید بازگردند، بنابراین نمی‌توان پروازها به یکباره را کاهش داد.

موسوی ضمن بیان اینکه یک بازه حداکثر دو روزه برای عملیاتی شدن این مصوبه باید در نظر بگیریم، تصریح کرد: مصوبه ستاد مقابله با کرونا از روز قبل ابلاغ شده و تمام دستگاه‌ها نیز مقدمات را فراهم می‌کنند تا اجرایی شود.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در خراسان رضوی تاکید کرد: البته تعداد پروازها کاهش می‌یابد نه اینکه به طور کامل قفل شود.

وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری در خصوص کاهش و یا برقراری سفر در ستاد ملی انجام می‌شود، ابراز کرد: ستاد مبارزه با کرونا در استان حدود دو هفته پیش پیشنهاد لغو سفر به مشهد را داده؛ اما ستاد ملی مبارزه با کرونا با کاهش یک‌سوم سفرها موافقت کرده است، هرچند که با اختیارات استانی و با مسؤولیت استاندار خراسان رضوی از هفته گذشته ورودی‌ها شهر را کنترل می‌کنیم.

کاهش ۵۳ درصدی پروازها به مشهد نسبت به ماه قبل

همچنین حسن جعفری، مدیر روابط عمومی فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد با اعلام کاهش حدود ۵۳ درصدی پروازها به مشهد، ابراز کرد: روز شنبه هفته جاری سه هزار و ١٣۵ مسافر از طریق ٣۵ پرواز داخلی وارد فرودگاه مشهد شدند که این تعداد مسافر نسبت به مدت مشابه ماه قبل ۵٣ درصد و نسبت به روز قبل از آن ۴۴ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه روز شنبه ۲۱ باطلی پرواز داشتیم، بیان کرد: همچنین در این روز سه هزار و ٢٩٠ مسافر از طریق ٣۵ پرواز ورودی داخلی و هفت پرواز ورودی خارجی از استانبول، دوحه، عراق و دیگر کشورها داشتیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول