اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مراجعه روزانه ۷۰۰ بیمار کرونایی به بیمارستان فیروزآبادی/ رمدسیویرتراپی در تمام مراکز راه اندازی شود

رئیس بیمارستان فیروزآبادی گفت: در پیک پنجم کرونا، میزان مراجعات به بیمارستان فیروزآبادی افزایش یافته و به حدود 700 نفر در روز رسیده است که اگر در مراکز دیگر رمدسیویرتراپی سرپایی راه اندازی شود، از انبوه مراجعان این بیمارستان کاسته می‌شود.

مراجعه روزانه ۷۰۰ بیمار کرونایی به بیمارستان فیروزآبادی/ رمدسیویرتراپی در تمام مراکز راه اندازی شود

دکتر مجید رضایی رئیس بیمارستان فیروزآبادی شهرری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ری با اشاره به بحران کرونا در پیک پنجم اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا، در ساختمان قدیمی این بیمارستان، به بیماران خدمات ارائه می‌دادیم که با یاری خدا و با تلاش وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ایران و مسؤولان شهرستان، قبل از پیک پنجم کرونا بیمارستان جدید به بهره‌برداری رسید. 

وی گفت: بیمارستان جدید دارای چهار بخش برای خدمات‌دهی به بیماران کرونایی است که واحد رمدسیویر تراپی سرپایی را به این قسمت منتقل کردیم و در حال حاضر روزانه پاسخگوی حدود ۶۰۰ بیمار هستیم.  

رئیس بیمارستان فیروزآبادی ادامه داد: اگر بیمارستان جدید افتتاح نمی‌شد، همزمان با فصل گرما و موج جدید کرونا نمی‌توانستیم پاسخگوی این حجم از مراجعان باشیم ولی اکنون تمام بیمارانی که به این بیمارستان مراجعه می‌کنند پذیرش شده‌اند و هیچ بیماری بدون پذیرش نبوده است.  

رضایی در ادامه با بیان اینکه روزانه حدود ۷۰۰ بیمار به بیمارستان فیروزآبادی مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: روزانه حدود ۵۰۰ نفر رمدسیویر دریافت می کنند، تعدادی بستری می‌شوند و تعدادی نیز سرپایی درمان می‌شوند همچنین حدود ۴۰۰ سی تی اسکن در شبانه روز انجام می‌شود که حجم بالایی است.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی کادر درمان یادآور شد: از ابتدای کرونا عهد کردیم تا وقتی جان در بدن داریم حامی مردم باشیم و همه پرسنل هر آنچه در توان دارند در طبق اخلاص گذاشته و به شهروندان عزیز خدمت رسانی می‌کنند، لذا با توجه به حجم بالای مراجعان از شهروندان عزیز تقاضا داریم صبوری کنند تا کادر درمان بتوانند خدمات لازم را ارائه دهند.

رئیس بیمارستان فیروزآبادی در ادامه با اشاره به کمبود نیروی انسانی بیان کرد: پس از افتتاح بیمارستان جدید، نیروی جدیدی اضافه نشده است و با همان نیروهای قبلی، بیمارستان قدیم و جدید اداره می‌شود که حجم کار نیروها اضافه شده لذا نقدهایی که می‌شود طوری نباشد که کادردرمان دلشکسته شود بلکه همکاران ما باید با انرژی مضاعف منشا خدمت باشند.

رضایی با بیان اینکه غیر از شهرری از شهرستان‌ها و استان‌های مجاور نیز مراجعه کننده داریم، اضافه کرد: حجم پسماند بیمارستان در طول یک ماه از ۲۱۰۰ کیلوگرم به ۴۲۰۰ کیلوگرم رسیده و دو برابر شده است در حالی که امکانات ما دو برابر نشده است. همکاران ما بارها دچار بیماری شدند و حتی با وجود بیماری به خدمت ادامه داده‌اند و با تمام ناملایمات، صبوری می‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: با رهنمودهای مقام معظم رهبری، نیروهای جهادی، سپاه، بسیج و فرمانداری عزم مجددی جزم کرده و برای خدمت رسانی به بیماران به کمک کادر درمان آمدند. نیروهای جهادی از ابتدای شیوع کرونا همراه ما بودند و اگر این کمک ها نبود نمی توانستیم با امکانات محدود خدمت رسانی مطلوب داشته باشیم.

رئیس بیمارستان فیروزآبادی با اشاره به اینکه درمانگاه شهرداری منطقه ۲۰ آماده خدمت رسانی به بیماران کرونایی است، تاکید کرد: درمانگاه شهرداری منطقه ۲۰ با پیگیری دانشگاه علوم پزشکی تهران، ۱۶ تخت را آماده کرده است و به محض دریافت دارو، طی روزهای آینده مرکز رمدسیویرتراپی سرپایی را راه اندازی می کند. البته تمام مراکز باید واحد رمدسیویر تراپی را فعال کنند تا از انبوه بار مراجعات بیمارستان فیروزآبادی کم شود.

رضایی در پایان با بیان اینکه سطح خدمات ما در بیمارستان بدون حد و مرز است، گفت: از شهروندان عزیز درخواست داریم پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند تا بتوانیم از پیک پنجم که با دوره‌های قبل خیلی متفاوت است و با قدرت سرایت پذیری بالا، افراد بیشتری را مبتلا می‌کند، عبور کنیم و این بیماری از بین برود.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول