اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

رشد 33.5 درصدی تولیدات صنعتی در هرمزگان با وجود کرونا/ ایجاد اراضی2400 هکتاری شهید رجایی توجیه ندارد

مدیرکل صمت هرمزگان گفت: در حوزه‌های مختلف تولیدی صنعتی در استان در 4 ماهه ابتدایی امسال شاهد رشد قابل توجه در همسنجی با سال گذشته هستیم.

رشد 33.5 درصدی تولیدات صنعتی در هرمزگان با وجود کرونا/ ایجاد اراضی2400 هکتاری شهید رجایی توجیه ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، خلیل قاسمی ظهر امروز در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای با اشاره به جایگاه ویژه هرمزگان در حوزه تولیدات صنعتی در کشور، عنوان کرد: در حال حاضر 11 طرح مهم و استراتژیک صنعتی در استان در حال احداث است که با بهره‌برداری از آنها می‌توان شاهد رشد بیش از پیش هرمزگان در ابعاد مختلف صنعتی بود.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل فاز دوم مادکوش، پتروپالایش مکران، فولاد آلیاژی کاوه، اولین واحد تولید روغن موتور صنعتی، پاسارگاد گستر، 3 پروژه بناگستر کرانه و ... است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با بیان این که با وجود شیوع کرونا و عوارض شدید ناشی از آن در بخش‌های مختلف کشور، خاطرنشان کرد: در حوزه تولید صنعتی در استان در زمینه‌های مختلف در 4 ماهه ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل شاهد افزایش تولید هستیم به طوری که در حوزه تولید فولادی‌ها 23 درصد، تولید آهن اسفنجی 15 درصد و شمش آلومنیوم 2 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

قاسمی گفت: تولید گندله نیز 307 درصد و تولید شناورهای فایبرگلاس 3 درصد و همین طور تولیدات صنایع کوچک ما نیز در مجموع 5 درصد رشد داشته‌اند.

وی میزان این رشد تولیدات صنعتی را در مجموع عملکرد واحدها به میزان 33.5 درصد عنوان کرد و بیان داشت: در حوزه صدور جوازهای تأسیس نیز امسال با صدور 202 مجوز در 4 ماه ابتدایی امسال بیش از 2 درصد رشد نسبت به سال قبل داشته‌ایم.

مدیرکل صمت هرمزگان درباره تصمیم سازمان بنادر و دریانوردی درباره ایجاد اراضی 2400 هکتاری در شمال بندر شهید رجایی برای استقرار واحدهای بزرگ صنعتی، نیز گفت: ما با این شیوه مخالفیم چرا که در مجاورت بندر شهید رجایی یک منطقه ویژه اقتصادی و دو اسکله ویژه شامل اسکله کشتی سازی و اسکله منطقه ویژه هستیم و در مجاورت این بندر همچنین شهرک صنعتی و منطقه ویژه کشتی سازی را با مصوبه هیأت دولت داریم که همگی این ها مهیای سرمایه‌گذاری است و از سویی انباشت بیش از حد صنایع در غرب بندرعباس می‌تواند به لحاظ زیست محیطی و ... نیز پیامدهایی داشته باشد.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول