اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

۱۰۰هزار سرم به دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحویل شد/ تولید یک داروی ویژه بیماران کرونایی در داروسازی ثامن

مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن با اشاره به تولید یک محصول سدیم کلراید ۹ دهم درصد ۱۰۰ سی‌سی که حجم کمتری دارد و برای بیماران کرونایی مناسب‌تر است، گفت: با دستور تولیت آستان قدس رضوی تعداد ۱۰۰ هزار عدد سرم از انواع مختلف تحویل دانشگاه علوم پزشکی مشهد شد.

۱۰۰هزار سرم به دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحویل شد/ تولید یک داروی ویژه بیماران کرونایی در داروسازی ثامن

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب‌دا، مجید طبسی با اشاره به اینکه تحویل این تعداد سرم با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا و نیاز مبرمی که به سرم وجود داشت، انجام‌شده است اظهار کرد: در این راستا و به‌منظور رفع کمبود سرم تلاش ویژه‌ای در جهت افزایش میزان ظرفیت سرم در شرکت داروسازی ثامن در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن بابیان اینکه علاوه برافزایش ظرفیت تولید سرم، یک محصول سدیم کلراید ۹ دهم درصد ۱۰۰ سی‌سی که حجم کمتری دارد و برای بیماران کرونایی مناسب‌تر است در این شرکت تولید شد، یادآور شد: مصرف این دارو برای تمامی کرونایی‌ها به‌خصوص بیمارانی که نیازمند تزریق رمدیسیور هستند،کاربرد دارد، بنابراین تولید این محصول ضمن ایجاد افزایش ظرفیت، در هنگام مصرف و تزریق نیز برای کادر درمان راحت‌تر بوده و کمک خوبی به وضعیت و شرایط درمان بیماران دارد.

وی بابیان اینکه با دستور تولیت آستان قدس رضوی، تعداد ۱۰۰ هزار عدد سرم از انواع مختلف تحویل دانشگاه علوم پزشکی مشهد شده است، خاطرنشان کرد: در این بسته‌ها ۴۰ هزار عدد سرم سدیم کلراید ۹ دهم درصد ۱۰۰ سی‌سی و ۶۰ هزار عدد انواع سرم‌های نیم لیتری قندی و نمکی قرار دارد و با دستور تولیت آستان قدس رضوی حمایت از کادر درمان کرونا در بحث تأمین سرم تا زمانی نیاز باشد ادامه خواهد داشت.

طبسی تصریح کرد: مأموریت ما برای کل کشور بوده و تنها منوط به مشهد و خراسان رضوی نبوده و نیست، زیرا تعداد سرم‌سازی‌های کشور محدود بوده و ما موظف هستیم که بخش قابل‌توجهی از کشور را پوشش دهیم، اما در شرایط فعلی این شهر و استان به دلیل وضعیتی که دارد در اولویت قرار دارد تا از شرایط بحران خارج شود.

وی با ذکر این نکته که در شرکت داروسازی ثامن ۷۵ نوع محصول دارویی تولید می‌شود که عمدتاً تزریقی بوده است، تأکید کرد: در این شرکت تولید انواع سرم‌ها، آنتی‌بیوتیک‌ها، مسکن‌ها و ویال‌های تزریقی از دُزها و حجم‌های مختلف، داروهای بیماران خاص همچون دیالیزی‌ها تولید می‌شود و از این داروها طریق شرکت‌های پخش دارویی در شهرها و استان‌های مختلف توزیع، تا نیاز بیماران تأمین شود.

 مدیر اداره دارو معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با قدردانی از این اقدام مؤثر شرکت داروسازی ثامن افزود: این سرم‌ها به بیمارستان‌های امام رضا(ع)، قائم(عج) و هاشمی نژاد تحویل داده‌شده است تا برای بیماران بستری در این مراکز مورداستفاده قرار گیرد.

دکتر علی روحبخش اظهار کرد:  ۱۰۰ هزار انواع مختلف سرم شامل ۴۰ هزار عدد سرم سدیم کلراید ۹ دهم درصد ۱۰۰ سی‌سی و ۶۰ هزار عدد انواع سرم‌های نیم لیتری قندی و نمکی از سوی شرکت داروسازی ثامن تحویل دانشگاه علوم پزشکی مشهد شد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲/س

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول