اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

دو شرکت هواپیمایی بزرگ روسیه نیز پرواز بر فراز افغانستان را ممنوع کردند

«آئروفلات»، خطوط هوایی روسیه و «ایربریج کارگو»، بزرگ ترین شرکت حمل و نقل هوایی این کشور از امروز، 16 آگوست، بر فراز حریم هوایی افغانستان پرواز نمی کنند.

دو شرکت هواپیمایی بزرگ روسیه نیز پرواز بر فراز افغانستان را ممنوع کردند

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، یک منبع آگاه به خبرگزاری تاس گفت «آئروفلات»، خطوط هوایی روسیه و «ایربریج کارگو»، بزرگ ترین شرکت حمل و نقل هوایی این کشور تصمیم گرفتند از امروز، 16 آگوست، بر فراز حریم هوایی افغانستان پرواز نکنند.

این منبع آگاه افزود این دو شرکت هواپیمایی از صبح امروز در ارتباط با NOTAM  (اخطاریه به هوانیروز برای هشدار به خلبانان هواپیما در مورد خطرات احتمالی در طول مسیر پرواز یا در مکانی) تصمیم گرفتند تا بر فراز خاک افغانستان پرواز نکنند.

به گزارش فارس، به دنبال شدت گرفتن درگیری‌ها در افغانستان و تسلط نیروهای طالبان بر «کابل» و شهرهای مهم دیگر این کشور، شرکت هوایی «بریتیش ایرویز»  به خلبانان خود دستور داده است تا از حریم هوایی افغانستان به دلیل کاهش امنیت پرواز نکنند.(جزئیات بیشتر)

سخنگوی خطوط هوایی امارات متحده عربی، «فلای دبی» نیز اعلام کرد که پروازهای خود را به کابل، پایتخت افغانستان از روز دوشنبه متوقف می‌کند. سخنگوی شرکت مذکور گفت، پرواز برگشت از کابل به دوبی روز یکشنبه انجام  و پس از آن خدمات تا اطلاع بعدی متوقف می‌شود.

امروز نیز، پس از تصرف کابل توسط طالبان در کابل و هجوم مردم این شهر برای خروج از افغانستان، مسئولان فرودگاه کابل اعلام کردند که تمام پروازهای فرودگاه بین المللی حامد کرزی متوقف شده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول