اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

آزادگان پرچمداران صبر زینبی هستند/ اسارت 526 نفر از رزمندگان چهارمحال و بختیاری در جنگ تحمیلی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: در جنگ تحمیلی ۵۲۶ نفر از رزمندگان استان به اسارت درآمدند که ۳۴ نفر از این پرستوها تا کنون شهید و یا فوت شده‌اند.

آزادگان پرچمداران صبر زینبی هستند/ اسارت 526 نفر از رزمندگان چهارمحال و بختیاری در جنگ تحمیلی

منوچهر ذوالفقاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد آزادگان را ذخیره راهبردی، پرچمداران صبر و استقامت زینبی، مبلغان فرهنگ و تاریخ مقاومت و دفاع مقدس ملت ایران در مقطع تاریخی حساس معاصر دانست و گفت: در شرایطی که شمار عظیمی از آزادگان عزیز به دلایل ناشی از میراث دوره اسارت به خیل شهدای گرانقدر پیوسته‌اند، اما ملت ایران همچنان از حضور و همراهی آنان در جامعه اسلامی بهره‌مند است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در تقویم جمهوری اسلامی روز ۲۶ مرداد ماه به عنوان سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: در جنگ تحمیلی ۵۲۶ نفر از رزمندگان استان به اسارت درآمدند که ۳۴ نفر از این پرستوها تا کنون شهید و یا فوت شده‌اند.

وی افزود: بیشترین زمان اسارت آزادگان سه هزار و ۶۲۲ روز بوده و طبق آمار ثبت شده کم‌سن‌وسال‌ترین اسیر زمان جنگ ۱۳ ساله و مسن‌ترین اسیر ۵۷ ساله بوده است.

ذوالفقاری با بیان اینکه ۵۰۷ نفر از این آزادگان در استان و ۱۹ نفر در خارج از استان سکونت دارند، ادامه داد: میزان سکونت آزادگان در شهرهای استان به تفکیک به این گونه است که در شهرکرد ۲۹۰ نفر، در فارسان و کوهرنگ ۴۶ نفر، در بروجن ۷۸ نفر، در سامان ۷ نفر، در لردگان و خان‌میرزا ۵۳ نفر، در اردل ۱۵ نفر، در بن ۹ نفر و در کیار ۹ نفر زندگی می‌کنند.

وی در پایان افزود: جا دارد با تأسی از رهنمود‌های مقام معظم رهبری و تکریم و قدردانی از مجاهدت‌های توام با بصیرت و هوشمندی این عزیزان، نسل جوان و نوجوان کشور را به درس‌آموزی از نقش آزادگان در تاریخ مقاومت و پایداری این سرزمین و سیره آنان در برابر دشمنان انقلاب و نظام به ویژه برای امروز مردم و این مرز و بوم بسیار آموزنده و الهام‌بخش است ترغیب و تشویق کرد.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول