اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

از برگزاری روضه‌های خانگی تا عزاداری در زندان‌ها و میادین میوه و تره‌بار توسط مبلغان گرگانی

مسوول گروه جهادی شهدای پنج آذر گلستان گفت: مبلغین و گروه‌های جهادی در ایام محرم اقدام به برگزاری روضه‌های خانگی و مراسم عزاداری در میادین میوه و تره‌بار و بازار می‌کنند.

از برگزاری روضه‌های خانگی تا عزاداری در زندان‌ها و میادین میوه و تره‌بار توسط مبلغان گرگانی

حجت‌الاسلام شریعتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: به مناسبت ایام محرم و سوگواری سالار شهیدان و با توجه به وضعیت قرمز استان گلستان مبلغان و گروه‌های جهادی برای فعالیت در این ایام در گلستان به ویژه گرگان مستقر شدند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰ مبلغ جدا از مبلغان بومی استان در گرگان مستقر بوده و در شب‌های محرم در هیئت‌های عزاداری مشغول فعالیت هستند.

مسوول

خاطرنشان کرد: این مبلغان در طول روز فعالیت‌های دیگری در راستای سوگواری و عزاداری امام حسین (ع) و ترویج پیام قیام عاشورا در بین اقشار مختلف انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: یکی از فعالیت این افراد حضور در زندان‌های گرگان و گنبدکاووس بوده که ضمن ارتباط چهره به چهره با زندانیان، انجام فعالیت‌هایی مانند ورزش، ترویج مطالعه و کتابخوانی و انجام فعالیت‌های مددکاری، پای صحبت زندانیان و مشکلات آنها نشسته تا بتوانند با برگزاری مراسم «گلریزان» و یا بازگو کردن این مشکلات به مسوولان مرتبط بخشی از این مسائل را رفع کنند.

شریعتی با اشاره به فعالیت مبلغان به صورت برگزاری کاروان صوتی گفت: با توجه به شیوع کرونا در استان گلستان، مردم نسبت به سال‌های گذشته کمتر در مراسمات عزاداری حضور پیدا می‌کنند و به همین سبب مبلغان در مکان‌هایی مانند میادین میوه و تره‌بار، تعمیرگاه‌ها، مغازه‌ها، شهرک‌ها، پارک‌ها و بازار حضور یافته و چند دقیقه کوتاه مراسم عزاداری و سینه‌زنی را برگزار کرده و در پایان پرچم سیاه به این افراد برای نصب بر سر درب‌های منازل و یا مغازه‌ها اهدا می‌کنند.

وی بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا این مراسمات با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و زمان کوتاه برگزار می‌شود تا از انتقال و شیوع این بیماری به شدت جلوگیری شود.

مسوول گروه جهادی پنج آذر گلستان ابراز کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های گروه جهادی و مبلغان در این ایام برگزاری روضه‌های خانگی بوده و علاقمندان به برگزاری این روضه‌ها می‌توانند عدد یک را به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۹۷۱۸۱ ارسال کرده تا گروه جهادی با آنها تماس گرفته و زمان و مکان برگزاری روضه را مشخص کنند.

وی گفت: بعد از مشخص شدن زمان و مکان مبلغان به این مکان‌ها رفته و در مدت زمان ۱۰ دقیقه تا ۲۰ دقیقه مراسم روضه با حضور افراد همان خانواده برگزار می‌کنند.

شریعتی خاطرنشان کرد: خوشبختانه استقبال خوبی از برگزاری مراسمات عزاداری گروه جهادی و مبلغان به ویژه در زمینه روضه خانگی صورت گرفته اما متاسفانه اطلاع‌رسانی خوبی در زمینه به مردم نشده است.

 

انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول