اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«دوشنبه» میزبان نشست کارگروه مرزبندی تاجیکستان و ازبکستان

در شهر دوشنبه نشست گروه‌های کاری هیأت‌های دولتی تاجیکستان و ازبکستان در چارچوب کمیسیون مشترک دو کشور در زمینه مرزبندی، برگزار می‌شود.

«دوشنبه» میزبان نشست کارگروه مرزبندی تاجیکستان و ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، هفته آینده به میزبانی تاجیکستان در شهر دوشنبه جلسه گروه‌های کاری هیات‌های دولتی تاجیکستان و ازبکستان در چارچوب کمیسیون مشترک دو کشور در زمینه مرزبندی روزهای 24 تا 29 آگوست برپا می‌شود.

در جریان مذاکرات، طرفین خط مرزی دولتی دو کشور را بررسی و در مورد خطوط مشخص پروژه و نصب علائم مرزی بحث و تبادل نظر می‌کنند.

دوشنبه و تاشکند به کارگروه‌های مربوطه شامل زمین شناسان، نقشه برداران، نمایندگان وزارت خارجه، خدمات مرزبانی دستور داده‌اند تا پایان سال 2021 میلادی، ترتیب نهایی نصب ستون‌ها در مرزهای دو کشور را تایید کنند.

گفتنی است که تعیین کامل مرز دولتی تاجیکستان و ازبکستان در سال 2019 میلادی تکمیل شده است.

 طرفین در آن زمان به صورت کتبی در مورد خط مرزی توافق کردند و در حال حاضر، در نتیجه علامت گذاری خط دقیق مرز دو کشور روی نقشه‌ها درج خواهد شد.

توافق تاجیکستان و ازبکستان در مورد بخش‌های جداگانه مرز دولتی در تاریخ 9-10 مارس سال 2018 در چارچوب سفر رسمی «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان به تاجیکستان به امضا رسیده است.

پارلمان تاجیکستان این توافقنامه را در تاریخ 19 آوریل به تصویب رساند.

بنابر گزارش کمیته دولتی مدیریت زمین و زمین شناسی تاجیکستان، مرز بین این کشور و ازبکستان هزار و 332 کیلومتر را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول