اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تاکید بر توسعه گردشگری و ایجاد نظام جامع استعدادیابی در جلسه دو وزیر پیشنهادی با کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و ورزش گفت: ضرغامی اعلام کرد که تمرکز خود را بر روی توسعه گردشگری داخلی خواهد گذاشت و زیرساخت‌ها تقویت خواهد کرد.

تاکید بر توسعه گردشگری و ایجاد نظام جامع استعدادیابی در جلسه دو وزیر پیشنهادی با کمیسیون انرژی

مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات نشست امروز (سه شنبه 26 مرداد) این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه سید عزت الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری و حمید سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در کمیسیون انرژی حاضر شده و برنامه‌های خود را برای اداره وزارتخانه‌ بیان کردند. 

وی افزود: ضرغامی اعلام کرد که تمرکز خود را بر روی توسعه گردشگری داخلی خواهد گذاشت و زیرساخت‌ها را برای توسعه این گردشگری را تقویت خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: توجه به قابلیت‌های گردشگری مغفول مانده در اقصاءنقاط کشور و مناطق محروم با هدف ایجاد اشتغال، درآمدزایی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی از دیگر برنامه‌های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری بود که ضرغامی آنرا بیان کرد. 

نخعی گفت: ضرغامی همچنین اعلام کرد که وزارت میراث فرهنگی، پتانسیل و بسترهای بسیار خوبی برای رشد و توسعه داشته اما متاسفانه آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته و ظرفیت‌های آن مغفول مانده است ضمن اینکه وی به ایجاد حریم برای بناهای تاریخی و صدور مجوزهای گردشگری، استفاده از قابلیت‌ها و پتانسیل های کشور برای توسعه این صنعت اشاره کرد. 

وی با بیان اینکه توجه به حوزه گردشگری به عنوان یکی از منابع درآمدی برای کشور می‌تواند به خروج ایران از بحث تک محصولی نفت بسیار کمک کند، گفت: ضرغامی نیز در جلسه بر همکاری این وزارتخانه با نخبگان، بخش خصوصی و کارشناسان مربوطه برای حفظ آثار فرهنگی به عنوان یک هویت ایرانی، بخش صنایع دستی و به ویژه گردشگری تاکید کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس همچنین با اشاره به حضور حمید سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در این کمیسیون، گفت: آقای سجادی ضمن تاکید بر ایجاد نظام جامع استعدادیابی، بر اجرای طرح آمایش سرزمینی با هدف ایجاد زیرساخت‌های لازم ورزشی و توجه به ورزش همگانی نکاتی را مطرح کرد.

نخعی با بیان اینکه مبارزه با فساد جزو محورهای اصلی وزیر پشنهادی ورزش بود، اظهار کرد: سجادی در کمیسیون گفته که حوزه جوانان تاکنون مغفول مانده و باید در زمینه‌های مسکن، ازدواج، تسهیلات بانکی و... اقدامات مناسب صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت که برنامه‌ریزی برای موفقیت در المپیک 2024 یکی‌ از برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش بود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول