اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

امام حسین ریشه در عمیق‌ترین اعتقادات من و مردم سرزمینم دارد/ مادرم شفایم را در کودکی از سیدالشهدا گرفت

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: در زمان خردسالی بیماری‌ گرفته بودم که با مراجعه به هر دکتری، پدر و مادرم نتیجه‌ای نمی‌گرفتند، مادرم برای شفای من نذر «امام حسین (ع)» کرد و من شفا پیدا کردم و آن بیماری برای همیشه تمام شد.

امام حسین ریشه در عمیق‌ترین اعتقادات من و مردم سرزمینم دارد/ مادرم شفایم را در کودکی از سیدالشهدا گرفت

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری میزان گفت‌وگویی با پرویز فلاحی‌پور بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

کاری همانند «شب دهم» که لایق ماه محرم باشد کم داریم

- سریال «شب دهم» از سریال‌های ماندگار و فراموش‌نشدنی ماه محرم است که در خاطر بسیاری از مردم مانده و در این سال‌ها مدام از شبکه‌های تلویزیونی بازپخش می‌شود. این مجموعه جزو کار‌های شاخصی است که برای آن زحمت زیادی کشیده شد.

- ساخت مجموعه‌هایی با کیفیت «شب دهم» نیازمند تحقیق، پژوهش، دانش و مرارت‌های بسیار است. «شب دهم» هر سال پخش می‌شود و با وجود تکرار، اما مردم می‌بینند و برای آن‌ها تکراری نیست.

- برای ساخت چنین سریال‌هایی هم بودجه زیاد و هم زحمت بسیار لازم است. معمولا برای ساخت سریال‌های مناسبتی در ایام محرم، ماه رمضان و ... زمان اندکی صرف پیش‌تولید کار می‌شود و همین سرعت و شتاب بالا برای ساخت مجموعه‌های تلویزیونی به کیفیت نهایی اثر لطمه می‌زند.

- نمی‌شود گفت در زمینه ساخت مجموعه و فیلم‌هایی با محوریت عاشورا و محرم کم‌کاری شده، چون به هر حال هر سال دوستانی هستند که می‌نویسند، می‌سازند و برنامه‌های خاصی در این ایام تولید می‌کنند. اما کاری که همانند «شب دهم» لایق این ماه و ایام باشد کمتر داریم.

«امام حسین (ع)» ریشه در عمیق‌ترین اعتقادات من و مردم سرزمینم دارد

- همه ایرانی‌ها با هر دیدگاه و نگاهی به ماجرای «امام حسین (ع)» و آن از خودگذشتگی‌ها، جوانمردی‌ها و امر به معروف و نهی از منکر‌ها احترام خاصی می‌گذارند.

- ارادت ویژه‌ای که ایرانی‌ها به سید و سالار شهیدان و یاران او و همچنین آیین این ماه دارند مثال‌زدنی و کاملا مشهود و از زمان‌های دور تاکنون همیشه این مراسمات برگزار شده و می‌شود.

- خود من از زمانی که خاطرم هست و از همان کودکی همراه با بزرگ‌تر‌ها به تکیه‌ها و مساجد می‌رفتیم، سیاه می‌پوشیدیم و مراسم و آیین این ایام را برگزار می‌کردیم.

- «امام حسین (ع)» ریشه در عمیق‌ترین اعتقادات من و مردم سرزمینم دارد. به همین علت اهمیت بالا و عشق و علاقه عمیق مردم نسبت به «امام حسین (ع)» و راه و مرام و مسلک ایشان باید در زمینه ساخت فیلم‌هایی در باب واقعه عاشورا حساسیت داشته باشد.

مدیران عنایت بیشتری نسبت به تولید آثار عاشورایی باکیفیت داشته باشند

- باید در طول سال به فکر ساخت چنین فیلم‌هایی بود تا با صرف زمان کافی، انتخاب‌های درست و بودجه کافی از پس ساخت اینگونه فیلم‌ها برآمد.

- تعجیل در ساخت آثاری با محوریت عاشورا و ایام محرم اشتباه و نقض غرض است و به لحاظ فرهنگی، ادبی و تاریخی این دست فیلم‌ها معتبر نیستند و فراموش می‌شوند.

- حداقل شش الی هفت ماه مانده به ایام محرم باید نویسندگان پرمایه و با دانش درامی آماده کنند و کار به کارگردان خوبی سپرده شود و بازیگران حداقل از دو ماه قبل انتخاب شوند تا فرصت کافی برای کار بروی نقش‌های خود داشته باشند.

- کار فرهنگی و هنری خوب و در شأن نیازمند زمان و آدم‌های متخصص در این حوزه است. امید دارم مدیران ما عنایت و دقت نظر بیشتری داشته باشند تا باز هم شاهد ساخت فیلم‌هایی در خور مقام والای «امام حسین (ع)» باشیم.

مادرم شفایم را در کودکی از سیدالشهدا گرفت

- خاطره‌های خوبی از زمان کودکی و بعد از آن در همین ایام محرم در ذهنم ثبت و مانگار شده است. در این لحظه خاطره‌ای از زمان سیاه پوش شدنم در زمان کودکی یاد می‌آید که تاکنون نگفتم.

- در زمان خردسالی بیماری‌ای گرفته بودم که با مراجعه به هر دکتری، پدر و مادرم نتیجه‌ای نمی‌گرفتند و کم کم از زنده ماندنم قطع امید شده بود و در نهایت مادرم نذر می‌کند که من سیاه‌پوش «امام حسین (ع)» باشم و زنده بمانم.

- در آن زمان پزشکان خوردن گوشت را برای من قدغن کرده بودند و من نباید به هیچ‌وجه عنوان گوشت می‌خوردم. مادرم تعریف می‌کرد نذری پلوگوشت آورده بودند و من هم با ایما و اشاره به مادرم فهمانده بودم که از آن غذا می‌خواهم. مادرم با وجود منع پزشکان و به خاطر حس مادرانه که طاقت گریه‌های من را نداشت از آن غذا به من داد و نه تنها هیچ اتفاق بدی برای من نیفتاد بلکه برعکس بعد از دو سه روز از آن بیماری رهایی پیدا کردم و مادرم نذرش را ادا کرد. پس از آن همیشه در این ایام سیاه‌پوش «امام حسین (ع)» هستم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول