اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

باب دیلن خواننده برنده نوبل ادبیات به تجاوز متهم شد!

«باب دیلن» خواننده و موسیقیدان سرشناس که علاوه بر جوایز موسیقی، جایزه نوبل ادبیات هم گرفته، حالا با اتهام تجاوز مواجه است.

باب دیلن خواننده برنده نوبل ادبیات به تجاوز متهم شد!

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از گاردین، «باب دیلن» خواننده و موسیقیدان سرشناس جهان که در شرایطی خاص توانست علاوه بر تمام افتخارات موسیقی، جایزه نوبل ادبیات هم بگیرد، حالا با اتهام تجاوز مواجه است.

باب دیلن متهم به سوء استفاده جنسی از یک کودک ۱۲ ساله در سال ۱۹۶۵ شده است. شکایتی که روز جمعه تنظیم شد، ادعا می کند که برنده جایزه نوبل به دختری مواد مخدر و الکل داده و بیش از ۶ هفته در سال ۱۹۶۵ از او سوء استفاده کرده است.

این شکایت، اواخر روز جمعه به نمایندگی از خانم «JC»، اکنون یک زن ۶۸ ساله که در گرینویچ ، کانکتیکات زندگی می‌کند، مطرح شده است و ادعا می‌کند که دیلن ۲۳ یا ۲۴ ساله، از موقعیت خود به عنوان یک موسیقیدان برای جلب اعتماد او استفاده کرد. و دستیابی به کنترل بر او به عنوان بخشی از برنامه او برای سوء استفاده جنسی و سوء استفاده از او بوده است.

باب دیلَن (Bob Dylan) زاده ۲۴ مه ۱۹۴۱ در دولوث، مینه‌سوتا، خواننده، آهنگ‌ساز، شاعر، و نویسنده آمریکایی و برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۱۶ است. وی که در سبک موسیقی بومی آمریکا به فعالیت می‌پرداخت، در دههٔ ۱۹۶۰ میلادی به سبک راک روی آورد و اشعار عاشقانهٔ راک اند رول روز را با اشعار ادبی و روشن‌فکرانهٔ کلاسیک درهم آمیخت. دیلن در پدیدار شدن سبکی در موسیقی به نام راک بومی (Folk Rock) در اواسط دههٔ شصت بسیار تأثیرگذار بود و به شکسپیر هم‌نسلان خود شهرت یافت. بعضی از کارهای دیلن به‌ عنوان سرود جنبش‌های اجتماعی دههٔ ۶۰ مطرح شده‌است. دیلن در پنج دهه اخیر در موسیقی آمریکا به‌ عنوان یک پدیده مطرح بوده و یکی از تأثیرگذارترین چهره‌ها در موسیقی معاصر آمریکا به حساب می‌آید.

باب دیلن سال ۲۰۱۶ جایزه نوبل ادبیات را به خاطر آفرینش بیانی تازه در ترانه‌سرایی آمریکا دریافت کرد که موجی از واکنش‌های مثبت و منفی را دربرداشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول