اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نصرالله: بایدن به دنبال جنگ داخلی در افغانستان بود

دبیر کل حزب‌الله لبنان تصریح کرد 'جو بایدن'، رئیس‌جمهور آمریکا خواستار راه‌اندازی جنگ داخلی در افغانستان از طریق ایجاد درگیری میان نیروهای ارتش افغانستان و طالبان بوده است.

نصرالله: بایدن به دنبال جنگ داخلی در افغانستان بود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان از دست داشتن برخی از سران سیاسی این کشور در بحران سوخت موجود در لبنان خبر داد و گفت که این افراد، شریک سرپوش گذاشتن بر اقدامات محتکران سوخت هستند.

شبکه خبری المیادین به نقل از نصرالله گزارش داد، برخی از این افراد، احتکار را نادیده می‌گیرند و بر قاچاق متمرکز می‌شوند تا سوریه و همپیمانان این کشور را هدف قرار دهند.

وی با بیان اینکه حزب الله در راستای تأمین سوخت بیمارستانها و شهرداریها تلاش می‌کند، از تماس این جنبش با مسئولان سوری برای دریافت گازوئیل خبر داد.

دبیر کل حزب با اشاره به اینکه کنتزل مرزها، مسئولیت دولت است، نه حزب الله، خاطر نشان کرد: «هر کس فکر می‌کند ما حامی قاچاق به سوریه هستیم، در اشتباه به سر می‌برند».

نصرالله تصریح کرد، رخدادهای لبنان بخشی از جنگ اقتصادی است که هدف آن، تحقیر ملت و مقاومت لبنان است.

مقاومت لبنان همچنان قدرتمند و مستحکم است

وی با بیان اینکه آمریکا خواستار لبنانِ ضعیف و خوار است، تصریح کرد: «لبنان بخشی از جبهه یا محوری است که بیش از چند بار، طرح آمریکا را شکست داد... آمریکاییها نخست وزیر لبنان را در سال 2019، با اعمال فشار، مجبور کردند که کناره‌گیری کند».

دبیر کل حزب الله با اشاره به اینکه هدف از جنگ اقتصادی، تحت فشار گذاشتن ملت لبنان برای فروپاشی است، خاطر نشان کرد: مقاومت، قوی و مستحکم است و رخدادهای چند روز پیش این مسئله را ثابت کرد».

بایدن در پی جنگ داخلی در افغانستان بود

نصرالله در بخش دیگر سخنرانی خود به مسئله افغانستان پرداخت و گفت: «اتفاقات افغانستان بسیار مهم است و ملل منطقه باید ابعاد راهبردی آن را درک کنند».

وی با اشاره به خروج نظامیان آمریکا از افغانستان گفت که رئیس جمهور آمریکا «مجبور شد نیروهای خود را خراج کند؛ چرا که بیش از این تحمل نداشت. بایدن گفت که بیش از یک تریلیون دلار هزینه کرده است، ولی شکست خورده و خوار خارج شدند».

نصرالله با بیان اینکه آمریکا همچنان درکی از منطقه ندارد و خطاهای خود را تکرار می‌کند، خاطر نشان کرد: «بایدن خواستار جنگ داخلی در افغانستان از طریق جنگ بین طالبان و نیروهای افغان بود».

وی در پایان تأکید کرد: «بایدن گفت که وظیفه آمریکایی نیست که به نیابت از کسی بجنگند. این پیام خطاب به کسانی است که منتظرند تا به جای آنان بجنگند».

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول