اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بحران افغانستان، محبوبیت بایدن را به پایین‌ترین حد رساند

نظرسنجی جدید در ایالات متحده نشان می‌دهد که وقوع بحران در افغانستان بعد از فرار عجولانه نظامیان آمریکایی از این کشور، محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به پایین‌ترین حد خود رسانده است.

بحران افغانستان، محبوبیت بایدن را به پایین‌ترین حد رساند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تصمیمات «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده برای خارج کردن عجولانه و بی‌برنامه نظامیان این کشور از افغانستان که منجر به سقوط دولت کابل و تسلط طالبان شد، حتی تأیید مردم آمریکا نیز را نگرفت.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» نظرسنجی جدیدی که در ایالات متحده انجام شده نشان می‌دهد که شاخص محبوبیت بایدن با افت هفت درصدی، به پایین‌ترین میزان خود از زمان روی کار آمدن وی رسیده است.

این تحقیق که به‌صورت مشترک توسط رویترز و مؤسسه افکارسنجی «ایپسوس» انجام شده، دریافت که ۵۴ درصد از مردم آمریکا به‌دلیل تصمیمات بایدن که منجر به وقوع آشوب در افغانستان و تسلط طالبان بر این کشور شد، از او ناراضی هستند.

بر این اساس، فقط ۴۶ درصد از آمریکایی‌ها در حال حاضر از عملکرد بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور خود راضی هستند که کمترین میزان در هفت ماه گذشته است.

نظرسنجی دیگری که توسط مؤسسه ایپسوس انجام گرفت، نشان داد کمتر از نیمی از مردم ایالات متحده نحوه هدایت اقدامات دیپلماتیک و نظامی آمریکا در افغانستان توسط بایدن را تایید می‌کنند.

با این حال طبق این تحقیق، هنوز هم ۷۵ درصد از آمریکایی‌ها حامی اعزام نیروی نظامی بیشتر به افغانستان جهت تأمین امنیت تأسیسات مهم تا زمان خروج کامل اتباع خارجی از این کشور هستند.

روز گذشته نیز افکارسنجی گروه «ترافالگار» نشان داد  ۶۹ درصد از مردم آمریکا از تصمیمات بایدن درخصوص افغانستان و خروج از این کشور ناراضی هستند و فقط ۲۳ درصد از شرکت‌کنندگان عملکرد او را تایید می‌کنند.

این در حالی است که امروز یک مقام امنیتی غربی اعلام کرد از زمان تسلط طالبان بر افغانستان، پروازهای نظامی تاکنون بیش از دو هزار و دویست تبعه خارجی را از کابل خارج کردند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول