اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

الگوگیری از ائمه اطهار(ع) موجب استمرار شیعه در طول تاریخ شده است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و امام جمعه موقت قم گفت: آنچه موجب شد شیعه در طول تاریخ استمرار داشته باشد ایمان به حقانیت دین خدا و الگوگیری از ائمه اطهار(ع) بود.

الگوگیری از ائمه اطهار(ع) موجب استمرار شیعه در طول تاریخ شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید هاشم حسینی بوشهری، در ویژه ‌برنامه «ما ملت امام حسینیم» که در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی، برگزار شد، به تبیین نقش ایمان و ثبات قدم در حادثه عاشورا پرداخت و عنوان کرد: هر جامعه‌ای اهدافی را دنبال می‌کند که برای رسیدن به آن لازم است از نمونه‌ها و الگوهایی تبعیت کنیم.

وی ادامه داد: برای رسیدن به اهداف باید از افرادی ثابت‌قدم و استوار الهام بگیریم، چیزی که تجربه شده است را دوباره امتحان نکنیم و از مسیرهایی برای رسیدن به مقصد استفاده کنیم که در گذشته طی شده است، در واقع ما برای رسیدن به این مهم باید راه ائمه اطهار(ع) را انتخاب کنیم و آنان را الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهیم.

حجت‌الاسلام بوشهری افزود: خداوند متعال اسوه و الگوها را برای ما مشخص کرده‌اند و در این خصوص در قرآن کریم آورده است: «پیغمبر شما در این جهت اسوه و الگوست و او نمونه بارز ایمان و ثبات قدم است»؛ اگر این ایمان و ثبات قدم رسول اکرم(ص) نبود امروز از دین و ایمان ما خبری نبود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با بیان اینکه کسانی‌که دارای ایمان راسخ هستند و در راه این ایمان ایستادگی می‌کنند خداوند متعال به پاداش این استواری آنان را یاری می‌کند، گفت: خداوند انسان‌های ثابت قدم را در مسیر الهی قرار می‌دهد.

وی امام حسین(ع) را بهترین الگو برای رهروان راه حقیقت دانست و ادامه داد: حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) توانست مرزهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را طی کند و با ثبات قدم، شجاعت و شهامتی که در واقعه کربلا از خود به نمایش گذاشت، الگوی تمام بشریت در همه اعصار شود؛ در واقع این امام همام نمونه عینی یک انسان آزادیخواه است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید هاشم حسینی بوشهری خاطر نشان کرد: یکی از ماندگارترین میراث‌های گفتاری عاشورا که عظمت و بزرگی نگاه خاندان رسالت را نشان می‌دهد جمله تاریخی حضرت زینب(س) است که در مقابل آن همه مصائب کربلا فرمودند: «ما رَاَیْتُ اِلاّ جَمیلا».

خطیب حرم مطهر رضوی تاکید کرد: کسی که تسلیم امر خدا باشد حتی در رنج و محنت و مصیبت هم جز زیبایی نمی‌بیند، جمله «ما رأیتُ الّا جمیلاً» نگاهی توحیدی است که اعتقاد به امر و قضای الهی را نشان می‌دهد، همان رویکردی که به شکلی کامل در حضرت زینب(س) تجلی داشت.

وی افزود: امروز هم اگر مسلمانان نگرش و بصیرت حسینی داشته باشند بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های آنها حل خواهد شد.

قرائت آیاتی از کلام الله مجید، مدیحه‌سرایی و مرثیه خوانی حاج امیر عارف و نوحی خوانی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول