اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

نجات کوهنورد ۴۷ ساله در ارتفاعات دارآباد تهران

رئیس جمعیت هلال احمر شمیرانات گفت: نجاتگران هلال‌احمر این شهرستان پس از پنج ساعت عملیات، کوهنورد ۴۷ ساله را در ارتفاعات دارآباد نجات دادند.

نجات کوهنورد ۴۷ ساله در ارتفاعات دارآباد تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، جمال شریفی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان شمیرانات، اظهار کرد: در پی اعلام حادثه از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان تهران، مبنی بر کاهش سطح هوشیاری مردی ۴۷ ساله در ارتفاعات دارآباد (منطقه باغچه خلیل)، بی‌درنگ یک تیم عملیاتی پیشرو از پایگاه امداد و نجات کوهستان دربند به محل حادثه اعزام شد.

وی گفت: پس از رسیدن نجات‌گران به محل اعلام شده، مشخص شد کوهنورد یادشده بر اثر سقوط از ارتفاع هم سطح و کاهش سطح هوشیاری در روز ۲۳ مرداد ماه اقدام به کوهپیمایی کرده که به دلیل آسیب دیدگی شدید از ادامه مسیر بازمانده است.

رئیس هلال احمر شمیرانات گفت: نجات‌گران پس از انجام اقدامات اولیه پیش بیمارستانی، سرم تراپی و تثبیت فیزیکی، درخواست تیم پشتیبانی از پایگاه‌های امداد و نجات کلکچال و قوچک کردند.

شریفی با بیان اینکه ساعت هفده ۲۵ مرداد موضوع به هلال احمر اطلاع رسانی شده بود، اضافه کرد: پس از پنج ساعت عملیات نجات توسط نجات‌گران و انتقال به پایین کوه در ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه همان روز، مصدوم تحویل عوامل اورژانس تهران شد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط منطقه و حوادث متعددی که برای کوهنوردان و گردشگران رخ می‌دهد، نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول