اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فرمانده ارتش انگلیس: طالبانِ امروز ممکن است متفاوت باشد

فرمانده ارتش انگلیس با بیان اینکه جهان باید به طالبان فرصت تشکیل دولت بدهد، گفت احتمال این وجود دارد که طالبانِ امروز، منطقی‌تر و عقلانی شده باشد.

فرمانده ارتش انگلیس: طالبانِ امروز ممکن است متفاوت باشد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که دولتمردان و سیاستمداران غربی سعی در ایجاد هراس عمومی و تبلیغات منفی علیه گروه طالبان دارند اما «نیک کارتر» فرمانده ارتش انگلیس از احتمال تفاوت گروه طالبان در مقایسه با گذشته‌اش می‌گوید.

کارتر امروز (چهارشنبه) در مصاحبه با شبکه «بی‌بی‌سی» گفت جهانیان باید به طالبان فرصت بدهند تا دولت جدیدی در افغانستان تشکیل دهد، زیرا شاید این افراد که سال‌ها از سوی غرب به‌عنوان شبه‌نظامی نمایش داده شدند، اکنون منطقی‌تر شده باشند.

وی گفت او با «حامد کرزای» رئیس‌جمهور سابق افغانستان در تماس است و کرزای امروز با مقام‌های طالابن دیدار می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، فرمانده ارتش انگلیس در این‌باره توضیح داد: «باید صبور و بر اعصاب خود مسلط باشیم، باید به آنها فرصت تشکیل دولت بدهیم و به آنها اجازه دهیم که اعتبار خودشان را نشان دهند. ممکن است این طالبان امروز با طالبانی که مردم از دهه ۱۹۹۰ به یاد دارند متفاوت باشد».

کارتر ادامه داد: «اگر به آنها فرصت دهیم، ممکن است دریابیم که این طالبان قطعاً منطقی‌تر است اما چیزی که باید به خاطر داشته باشیم این است که آنها یک سازمان همگون و یک‌دست نیستند، طالبان گروهی است متشکل از قبایل تمام افغانستان».

رویترز به نقل از کارتر در این مصاحبه نوشت: «طالبان ممکن است طالبان منطقی‌تری شده و سرکوبگری کمتری داشته باشد. البته مخصوصا اگر شما به نحوه اداره کابل توسط آنها در حال حاضر نگاه کنید، نشانه‌هایی از این منطق وجود دارد».

این در حالی است که «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس که کشورش بخشی از ماموریت شکست خورده ناتو در افغانستان بوده، در جلسه پارلمان این کشور درباره تحولات افغانستان صحبت کرد و گفت، حکومت آینده افغانستان را براساس عمل قضاوت خواهیم کرد.

پیش از این اما «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه روسیه از دعوت طالبان برای آغاز گفت‌وگوی جامع در افغانستان حمایت می‌کند، گفته بود: «روسیه نشانه‌های دلگرم‌کننده‌ای در کابل می‌بیند و طالبان در حال تأمین نظم و قانون است» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول