اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بیانیه وزارت امور خارجه ترکمنستان در مورد افغانستان

وزارت امور خارجه ترکمنستان با صدور بیانیه‌ای در مورد افغانستان عنوان کرد: «عشق‌آباد» همواره علاقه مند به ثبات و امنیت سیاسی داخلی افغانستان و رفاه مردم این کشور بوده است.

بیانیه وزارت امور خارجه ترکمنستان در مورد افغانستان

 به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه ترکمنستان بیانیه‌ای در مورد وضعیت افغانستان صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه ترکمنستان از نزدیک وضعیت و رویدادهای افغانستان را زیر نظر دارد و در این زمینه طرف ترکمن تأکید می‌کند که بر اساس اصول دوستی و حسن همجواری و همچنین بر اساس اشتراکات تاریخی، فرهنگی و تمدنی مردم دو کشور، همواره علاقه مند به ثبات و امنیت سیاسی داخلی افغانستان و رفاه مردم برادر این کشور بوده و هست.

در عین حال ، ترکمنستان پایبند به حل مسالمت آمیز همه مسائل افغانستان از طریق ابزارها و روش های سیاسی و دیپلماتیک است.

عشق آباد رسماً خواستار عادی سازی زودهنگام وضعیت در افغانستان است و ابراز اطمینان می‌کند که نهادهای دولتی جدید در این کشور در آینده نزدیک در زمینه حقوقی و با مشارکت گسترده همه اقوام ساکن در افغانستان این عادی سازی شکل می گیرد.

ترکمنستان به عنوان همسایه افغانستان و کشوری با وضعیت بی طرفی دائمی که توسط سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است مطابق اصول و هنجارهای منشور سازمان ملل متحد به فعالیت های خود با هدف ارائه کمک های جامع به مردم افغانستان در ایجاد صلح، توافق مدنی و ثبات در کشور، توسعه اقتصادی، اجتماعی و بشردوستانه به این کشور کمک خواهد کرد.

وزارت امور خارجه ترکمنستان اعلام می‌کند که سفارت این کشور در کابل و سرکنسولگری‌های در شهرهای هرات و مزارشریف به فعالیت عادی خود ادامه می‌دهند. در عین حال ، محیط بیرونی ساختمانهای سفارتخانه و کنسولگری توسط نمایندگان جنبش طالبان محافظت می شود.

دیپلمات های ترکمن وظایف خود را مطابق برنامه معمول عملکرد نمایندگی های خارجی ترکمنستان انجام می‌دهند، همچنان که تاکنون هیچ گونه کاهش یا تخلیه نسبی نمایندگان دیپلماتیک و مقامات کنسولی انجام نشده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول