اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ارتش آمریکا: انتظار سقوط ارتش افغانستان در ۱۱ روز را نداشتیم

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با بیان اینکه هیچ‌کسی پیش‌بینی نمی‌کرد ارتش افغانستان در عرض ۱۱ روز مقابل طالبان سقوط کند، از انتقال سفارتخانه آمریکا به فرودگاه کابل خبر داد.

ارتش آمریکا: انتظار سقوط ارتش افغانستان در ۱۱ روز را نداشتیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده بامداد پنجشنبه گفت واشنگتن انتظار نداشت ارتش افغانستان در عرض فقط ۱۱ روز در برابر پیشروی طالبان تسلیم شود.

میلی طی نشست خبری در وزارت دفاع آمریکا درباره اتفاقات پس از خروج نظامیان این کشور از افغانستان گفت: «از جمله احتمالاتی که بررسی کردیم سقوط سریع کابل و شروع جنگ داخلی بود. اما من هیچ مقام آمریکایی دیگری را ندیدم که سقوط سریع دولت افغانستان را پیش‌بینی کرده باشد».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی در تلاش برای توجیه فرار عجولانه نظامیان این کشور از افغانستان اظهار داشت: «رئیس جمهور [جو بایدن] تصمیم گرفت نیروهایمان را از افغانستان خارج کند و ما این کار را ادامه دادیم.  ماموریت ما دفاع از مقر سفارت آمریکا است و انتقال آن به فرودگاه بین‌المللی کابل این امر را میسر می‌کند».

این نظامی ارشد آمریکایی با بیان اینکه وضعیت امنیتی فرودگاه کابل در حال حاضر ثابت است، توضیح داد: « اولویت ما تأمین و دفاع از فرودگاه کابل برای تخلیه شهروندان و همکاران افغان است. طالبان دسترسی دارندگان گذرنامه آمریکایی به فرودگاه کابل را تسهیل می‌کند».

میلی همچنین اذعان کرد: «فرماندهی مرکزی (سنتکام) طرح یکپارچه‌ای را برای مقابله با امکانات ارائه کرد و با تأیید رئیس‌جمهور به تصویب رسید. هرچند ما انتظار سقوط ارتش افغانستان را در ۱۱ روز نداشتیم».

وی با بیان اینکه در زمان خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، ناچار به توقف عملیات‌های نظامی از فرودگاه کابل و پایگاه هوایی بگرام بودند، از پاسخ به سوالی درباره احتمال بازپس‌گیری پایگاه بگرام طفره رفت.

این در حالی است که اعضای کنگره آمریکا از جمله نمایندگان دموکرات قصد دارند درباره تصمیمات «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور درخصوص افغانستان که منجر به بحران و آشوب در این کشور شد، تحقیق کنند. (جزئیات بیشتر)

طی هفته‌های اخیر طالبان موفق به پیشروی در افغانستان و تصرف شهرهای مهم این کشور شد و روز یکشنبه بعد از ورود به کابل، دولت «اشرف غنی» در افغانستان سقوط کرد. بعد از آنکه دولت افغانستان روز یکشنبه سقوط کرد ارتش آمریکا به منظور خارج کردن دیپلمات‌های خارجی و شهروندان آمریکایی از افغانستان تأمین امنیت فرودگاه کابل را در اختیار گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول