اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

روحانی اهل سنت: قیام امام حسین(ع) درس بزرگی برای تمامی آزادی‌خواهان جهان است

یکی از روحانیون برجسته اهل سنت کردستان گفت: حادثه کربلا حاوی درس‌ها و پیام‌های آموزنده‌ و برای تمام مسلمانان حجت است، امام حسین(ع) برای اجرای عدالت و مقابله با ظلم در برابر استبداد و خودکامگی قیام کرد و جان مبارکش را در این راه فدا کرد که این قیام برای تمام انسان‌های آزاده جهان درس است.

روحانی اهل سنت: قیام امام حسین(ع) درس بزرگی برای تمامی آزادی‌خواهان جهان است

ماموستا خدایی در گفت‌وگو بات خبرنگار فارس در بانه اظهار داشت: امام شافعی و سایر علما و بزرگان اهل سنت در مورد شهادت امام حسین(ع) کتب و اشعار زیادی دارند که نشانه ارادت اهل سنت به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است.

امام جمعه بانه گفت: در تاریخ اهل سنت تکریم به اهل بیت(ع) و محبت و مودت به آنان سفارش شده و مردم اهل سنت چون برادران اهل شیعه ارادت خاصی نسبت به اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین (ع) دارند.

به گفته ماموستا خدایی؛ حادثه کربلا و قیام امام حسین(ع) حاوی درس‌ها و پیام‌های آموزنده‌ای بوده و برای تمام مسلمانان نمونه و حجت است، امام حسین(ع) برای اجرای عدالت و مقابله با ظلم در برابر استبداد و خودکامگی قیام کرد و جان مبارکش را در این راه فدا کرد؛ این قیام و جان‌باختگی برای مسلمانان و تمام انسان‌های آزاده درس است.

امام جمعه بانه گفت: یکی از علمای اهل سنت می‌گوید "امام حسین مسوول بود و برای حفظ دین جدش قیام کرد و ترجیح داد در این مسیر به شهادت برسد و با ظلم بیعت نکند".

وی تصریح کرد: حضرت پیامبر در مورد حضرت حسین می‌فرمایند: «حسین از من است و من هم از حسینم، هر که حسین را دوست بدارد خداوند دوست او باد چون امام حسین فرزندزاده‌ای از فرزندزادگان انبیاء است».

ماموستا خدایی با بیان اینکه این حدیث جزو مشهورترین احادیثی است که از رسول اکرم (ص) درباره امام حسین (ع)، از طریق شیعه و سنی نقل شده است، گفت: در بیش‌تر منابع حدیثی و تاریخی و رجالیِ کهن از شباهت حسین ‌بن علی به پیامبر اکرم سخن گفته شده و در یک روایت، امام حسین شبیه‌ترین فرد به پیامبر وصف شده است.

وی با عنوان این مطلب که امر به معروف و نهی از منکر از اهداف امام حسین در قیام عاشورا بود، خاطرنشان کرد: بر اساس روایت از پیامبر مکرم اسلام، بهترین افراد، کسانی هستند که دیگران را به امر به معروف و نهی از منکر هدایت می‌کنند و خود نیز در مسیر انجام این فریضتین الهی ثابت قدم هستند.

انتهای پیام/2330/70

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول