اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

توسعه بندر چابهار برای هندی‌ها سخت‌تر شد

از آنجا که یکی از مهم‌ترین حامیان پروژه توسعه بندر چابهار دولت افغانستان بود، به نظر می‌رسد کار هندی‌ها برای ادامه این پروژه و راضی نگه داشتن مقامات ایرانی سخت‌تر شده است.

توسعه بندر چابهار برای هندی‌ها سخت‌تر شد

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از بیزینس استاندارد، به نظر می‌رسد،اکنون با روی کار آمدن طالبان در افغانستان و سقوط دولت اشرف غنی در این کشور کار هندی‌ها در توسعه بندر چابهار و اتمام این پروژه سخت‌تر شده است.

از منظر هندی‌ها بزرگ‌ترین حامی اجرای پروژه بندر چابهار دولت افغانستان بود؛ چراکه به این پروژه نیاز داشت تا هم در کنار بندر چابهار بتواند با استفاده از راه‌آهن متصل به این بندر با زاهدان، اقدام به واردات گاز ال پی جی، دیزل، گازوئیل، مواد غذایی و اقلام دارویی بکند. افغانستان هنوز هم به این موارد نیاز دارد، اما دولت این کشور سقوط کرده است.

از منظر هندی‌ها پروژه توسعه بندر چاربهار مهم‌ترین و با اولویت‌تری پروژه برون‌مرزی این کشور با اهداف استراتژیک است، اما ممکن است با روی کار آمدن طالبان آنها کار سخت‌تری را برای اتمام این پروژه و استفاده از آن داشته باشد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول