اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقابله پدافند سوریه با تجاوز رژیم صهیونیستی در دمشق و حمص+فیلم

منابع خبری بامداد جمعه از شنیده شدن صدای انفجار و مقابله پدافند هوایی سوریه در آسمان دمشق خبر دادند.

مقابله پدافند سوریه با تجاوز رژیم صهیونیستی در دمشق و حمص+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری بامداد جمعه از مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در آسمان دمشق خبر می‌دهند.

همچنین برخی منابع خبری از جمله شبکه خبری «المنار» از حمله به اهدافی در ریف غربی حمص خبر داده‌اند. شبکه خبری المیادین به نقل از خبرنگار خود در سوریه گزارش داد پدافند هوایی سوریه در حال مقابله با اهداف متخاصم در حومه غربی دمشق و جنوب حمص است.

 

رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شده‌اند این رژیم به اهدافی در حومه دمشق حمله موشکی کرده است.

وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای گفته است: «حوالی ساعت ۲۳:۰۳ شامگاه امشب، دشمن اسرائیلی از مبدأ جنوب شرقی بیروت یک تجاوز هوایی با موشک انجام داده و مناطقی را در نزدیکی شهر دمشق و در نزدیکی حمص هدف قرار داد.در حال بررسی نتایج این تجاوز هستیم.»

شبکه خبری المیادین به نقل از منبعی در ارتش سوریه گزارش داده پدافند هوایی سوریه به مقابله با تجاوز موشکی رژیم صهیونیستی پرداخته و اکثر موشک‌های متخاصم را منهدم کرده است.

رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه هم شهر «حضر» در شمال استان قنیطره را هدف حمله موشکی قرار داده بود. این حمله دو ماه بعد از یک حمله دیگر این رژیم به نزدیکی قنیطره انجام می‌شد.

حمله دو ماه پیش نخستین تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به سوریه بود که به دستور «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی انجام می‌شد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت متناوب با استفاده از حریم‌هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان  به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند. 

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان بارها گزارش داده‌اند رژیم صهیونیستی روزانه قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض کرده و به حریم هوایی لبنان تجاوز می‌کند. 

رژیم صهیونیستی در پی جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ بخش زیادی از ارتفاعات جولان سوریه را به اشغال خود درآورد سازمان ملل در سال ۱۹۷۴ نیروهای حافظ صلح را برای نظارت بر آتش‌بس میان دو طرف اسرائیلی و سوری در ارتفاعات جولان ایجاد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول