اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

لبنان از رژیم صهیونیستی شکایت کرد

وزیر دفاع و سرپرست وزارت خارجه لبنان نقض مکرر حریم این کشور توسط جنگنده‌های صهیونیستی برای حمله به سوریه را محکوم کرد و از شکایت از این رژیم در سازمان ملل خبر داد.

لبنان از رژیم صهیونیستی شکایت کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «زینه عکر» وزیر دفاع و سرپرست وزارت خارجه لبنان نقض مکرر حریم هوایی این کشور توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منظور حمله به سوریه را محکوم کرد.

بر اساس گزارش «النشره»، عکر گفت، پرواز این جنگنده‌ها در ارتفاع پایین منجر به ترس و وحشت مردم لبنان شده و ناوبری و هوانوردی در لبنان را به صورت مستقیم تهدید می‌کند.

وی تأکید کرد، این اقدامات نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی بویژه قطعنامه ۱۷۰۱ (که به منظور پایان دادن به جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ صادر شد)، تهدید امنیت و ثبات در لبنان و نیز نقض حاکمیت آن است.

عکر گفت، لبنان از طریق سفیر و نماینده خود در سازمان ملل «آمال المدللی» شکایتی را درباره این اقدامات رژیم اسرائیل ارائه داده است.

وی افزود، لبنان از سازمان ملل خواسته جلوی این تجاوزهای رژیم صهیونیستی و نقض حریم لبنان به منظور تجاور به خاک سوریه را بگیرد.

«حسان دیاب» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان هم گفت، نقض مکرر حریم لبنان توسط دشمن اسرائیلی تهدید مستقیم قطعنامه ۱۷۰۱ است.

وی از سازمان ملل و جامعه بین‌الملل خواست این تجاوزات رژیم صهیونیستی را محکوم و اقداماتی در راستای حفظ حاکمیت لبنان اتخاذ کنند.

منابع خبری بامداد امروز جمعه از مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در آسمان دمشق خبر دادند و رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شدند این رژیم به اهدافی در حومه دمشق حمله موشکی کرده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول