اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

چه کسانی مخالف ارسال کشتی حامل سوخت از ایران به لبنان هستند؟

شرایط لبنان که تلاش می‌شود از سوی جریان‌هایی مانند ۱۴ مارس و گروه‌های مخالف مقاومت بی ثبات و همواره ناآرام باشد، در چند ماه گذشته به دلیل بحران سوخت وارد مرحله جدیدی شده است.

چه کسانی مخالف ارسال کشتی حامل سوخت از ایران به لبنان هستند؟

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس: شرایط لبنان که تلاش می‌شود از سوی جریان‌هایی مانند ۱۴ مارس و گروه‌های مخالف مقاومت بی ثبات و همواره ناآرام باشد در چند ماه گذشته به دلیل بحران سوخت وارد مرحله جدیدی شد.

خلاء سیاسی و نبود دولت در کنار چالش‌های اقتصادی و سیاسی که بیشتر محصول برنامه‌ریزی غرب و جریان‌های مخالف مقاومت است، امروز عروس خاورمیانه را به شدت درگیر کرده است. اگرچه موضوعاتی مانند بحران زباله چالش‌های بسیاری را ایجاد کرد و بحران ادامه دار برق نیز در این کشور همچنان بسیاری از زیرساخت‌های لبنان را تهدید می‌کند، اما این بار به نظر می‌رسد با وجود مخالفت‌ها، مقاومت قصد دارد بحران سوخت را تا اندازه‌ای حل کند.

نکته مهم اینجاست که آمریکا و رژیم صهیونیستی با یارگیری از میان جریان‌های داخلی لبنان سعی می‌کنند تا از این بحران‌ها برای گروکشی و انتقام از لبنان بهره برداری کنند و از طرفی برای رفع این بحران‌ها نیز مانع تراشی می‌کنند.

بنابراین بحران برق یا سوخت یا بحران‌های اقتصادی در لبنان بیش از آنکه محصول ناتوانی و عدم وجود زیرساخت‌ها در این کشور باشد؛ نتیجه تلاش غرب برای زمین گیر کردن این کشور و سرانجام انتقام از سلاح مقاومت شده است. از این رو تفسیر این نکته که چرا با هر بحرانی در لبنان انگشت‌های اتهام به سمت حزب‌الله و مقاومت نشانه گرفته می‌شود کار چندان دشواری نیست.

اصل ماجرا از کجا آغاز شد؟

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان روز پنجشنبه در سخنانی با اشاره به اینکه کشتی‌های حامل سوخت از ایران به سمت لبنان در حرکت است، نسبت به هرگونه تعرض به آن هشدار داد و آن را بخشی از خاک لبنان دانست.

گزارش‌های میدانی از لبنان حاکی از استقبال خوب افکار عمومی لبنان در تمامی گرایش‌ها سیاسی و جریان‌های مختلف لبنان از این اقدام است. بویژه اینکه این موضوع می‌تواند تا میزان زیادی به بحران سوخت پایان دهد. اما موضوع شگفت‌انگیز اینجاست که برخی از جریان‌های سیاسی داخل لبنان نسبت به این موضوع مخالفت کردند.

سعد الحریری، رهبر جریان مستقبل لبنان، از مخالفان اصلی حرکت کشتی‌های حامل سوخت از ایران به لبنان است.

جالب اینجاست که رژیم صهیونیستی نیز نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده است و رسانه‌های این رژیم به همراه عناصر داخلی آنها در لبنان تلاش می‌کنند تا نسبت به آن شک و تردید کنند و از اهمیت آن بکاهند.

طراد حماده، وزیر کار سابق لبنان، در این باره به خبرگزاری مهر گفت: این اقدام باعث تقویت بیشتر روابط دو ملت ایران و لبنان خواهد شد.

وی ادامه داد: دلیل نگرانی رژیم صهیونیستی نیز از این اقدام این است که دیگر نمی‌تواند از موضوع بحران سوخت در داخل برای ضربه زدن به مقاومت و انحراف افکار عمومی لبنان به سمت دیگر استفاده کند.

مهدی رعد، تحلیلگر سیاسی لبنان، نیز در این باره گفت که مقاومت لبنان نشان داد که نه تنها در عرصه مقاومت با رژیم صهیونیستی در میدان حاضر است بلکه با ابتکار عمل و درایت خود توانسته است چالش‌های اقتصادی را نیز مدیریت کند.

بر اساس این گزارش، این اقدام به تقویت اقتدار مقاومت در بین افکار عمومی لبنان انجامید و افکار عمومی لبنان از این موضوع استقبال کرده است.

علت اصلی نگرانی گروه‌هایی همچون ۱۴ مارس و جریان‌های ضد مقاومت در لبنان از این اقدام نیز افزایش محبوبیت حزب الله در میان تمامی سلیقه‌ها و گرایش‌های سیاسی لبنان است و همچنین نگران آن هستند که ادامه این روند به افزایش قدرت و تسلط معنوی و پشتوانه مردمی مقاومت بینجامد.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول