اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مسجد مرکز تحولات و تصمیم‌سازی است/ واکسن داخلی ابزار قدرت و نماد اقتدار ایرانی

امام جمعه شهرقدس با بیان اینکه در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی و برای کادرسازی، دولت با مساجد همکاری داشته باشد گفت: واکسن ایرانی موجب دسترسی پایدار، امنیت بیولوژیک و نماد اقتدار کشور است.

مسجد مرکز تحولات و تصمیم‌سازی است/ واکسن داخلی ابزار قدرت و نماد اقتدار ایرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرقدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و خدامحوری در زندگی اظهار داشت: سیدالشهداء (ع) مقام ویژه‌ای نزد خداوند، معصومین علیهم‌السلام و محبان حضرت دارند و انسانی که عاشق حضرت است با تبعیت از اباعبدالله به جایگاه ویژه‌ای می‌رسد.

وی ضمن یاد اسرا و مفقودین جنگ تحمیلی و مدافع حرم و حماسه‌های آزادگان دفاع مقدس در ادامه گفت: صحنه های زیبایی از مراسم سوگواری ایام محرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی رقم زده شد و کمک‌ گروه‌های مردمی، هیات مذهبی، حامیان مالی، بسیجی، جهادی، پاکبانان، مدارس، مساجد، نیروهای بهداشت، انتظامی و سربازان گمنام امام زمان (عج) و اصحاب رسانه در انعکاس برنامه‌های مذهبی قدردانی می‌شود و نقطه اوج این برنامه‌ها اقامه نماز ظهر عاشورا بود که با حضور باشکوه نمازگزاران با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

خطیب نماز جمعه شهرستان قدس با اشاره به روز جهانی مسجد افزود: مسجد مرکز تحولات و تصمیم‌سازی است و دشمن از اجتماعات و کنار هم قرارگرفتن مومنین می ترسد چرا که می داند مساجد مرکز تصمیم‌گیری و بسیج کردن توده های مردم است.

وی ادامه داد: امسال هفته مسجد و هفته دولت متقارن شده و فرصت مناسبی برای محور قرار دادن فعالیت های دولتی در مساجد است و باید دولت همه فعالیت های خود را از رهگذر مساجد انجام دهد تا همه اقدامات از این مسیر درست انجام شود.

حجت الاسلام جوکار با اشاره به اینکه در گام اول، مساجد، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و نیروی انسانی را تربیت کردند، در ادامه خاطر نشان کرد: در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و برای کادر سازی، دولت باید با مساجد همکاری کند و انتظار داریم با تشکیل کابینه مردمی دولت، مسؤولانی سرکار آید که خدمتگزار و هماهنگ با مساجد باشند.

وی با اشاره به روز پزشک و اینکه پزشکان مجاهدان صف اول جبهه دفاع و مقاومت در ویروس کرونا هستند، در ارتباط با شایعات مطرح شده در فضای مجازی در خصوص واکسن ایرانی گفت: واکسن به کالایی راهبردی و استراتژیک تبدیل شده و تهیه و تولید واکسن ایرانی یکی از مولفه‌های قدرت برای کشور است و در این جنگ کرونایی واردات واکسن های تولیدی آمریکا و انگلیس توسط رهبری منع شده و بر واردات واکسن از سایر کشورها تاکید شده اما دولت قبلی کوتاهی در این خصوص داشتند.

امام جمعه شهرقدس تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان امام متعهد به تولید واکسن ایرانی است و دولت قبل کوتاهی‌هایی در زمینه همکاری با این مجموعه داشته اما امروز کشور در واکسینه کردن مردم مشکلی ندارد و با توجه به گفته‌های کارشناسان تا ۵ سال دیگر با کرونا درگیر هستیم و تولید واکسن داخلی موجب دسترسی پایدار، امنیت بیولوژیک، صرفه اقتصادی، افزایش توانایی فنی و علمی و ابزار قدرت در مقابل بازدارندگی دشمن است.

انتهای پیام/۶۷۰۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول