اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

صدرالحسینی: امیرعبداللهیان ساختار، بافت و تفکر حاکم بر وزارت امور خارجه را به خوبی می‌شناسد

کارشناس روابط بین‌الملل با بیان این‌که حسین امیرعبداللهیان گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارت امور خارجه ساختار، بافت و تفکر حاکم بر این وزارتخانه را به خوبی می‌شناسد، گفت: او می‌تواند به پیشبرد دستگاه سیاست خارجی کمک کند.

صدرالحسینی: امیرعبداللهیان ساختار، بافت و تفکر حاکم بر وزارت امور خارجه را به خوبی می‌شناسد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل و معاون پیشین وزارت امور خارجه گزینه پیشنهادی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برای تصدی دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم است. بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، از ساعتی قبل در مجلس شورای اسلامی آغاز شده است.

در همین خصوص «سید رضا صدرالحسینی» کارشناس روابط بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، یکی از مهمترین ویژگی‌های امیرعبداللهیان را حضور در وزارت امور خارجه در سال‌های متمادی برشمرد که از سطوح کارشناسی به معاونت وزیر انتخاب شده است و افزود: بنابراین هم ساختار، بافت و تفکر حاکم بر وزارت امور خارجه را به خوبی می‌شناسد و هم در طول پنج و نیم سال گذشته که در مجلس شورای اسلامی به عنوان مشاور و دستیار دو رئیس مجلس با دو تفکر متفاوت همکاری صمیمانه‌ای را داشته، با همه فرآیند‌های قانونگذاری و تعداد قابل توجهی از پارلمان‌های کشورهای مختلف و شخصیت‌های موثر و کارساز در حوزه سیاست خارجی کشورهای متعدد از پنج قاره آشنایی کاملی داشته است.

وی افزود: بر این اساس، با توجه به این ویژگی‌ها، امیرعبداللهیان در دوران وزارت خارجه خود می‌تواند از این روابط و شناختی که از تاثیر پارلمان‌ها بر روی سیاست خارجی کشورهای مختلف داشته‌، برای عمق‌بخشی به سیاست خارجی در جمهوری اسلامی کمک شایانی کند.

این کارشناس روابط بین‌الملل یادآور شد: امیرعبداللهیان از طرفی دیگر دارای تجربه عملی در روابط خارجی ایران با کشورهای همسایه و مسلمان است که به عنوان یکی از اولویت‌های سیاست خارجی آقای دکتر رئیسی مطرح شده و با بسیاری از مقامات مسئول در حوزه سیاست خارجی کشورهای یاد شده آشنایی کامل داشته و می‌تواند مناسبات بسیار خوبی در راستای تعمیق و گسترش روابط با آنها داشته باشد.

وی همچنین افزود: از سوی دیگر خصوصیت فردی ایشان یعنی تواضع، استدلال و منطق حتما می‌تواند به پیشبرد دستگاه سیاست خارجی و انتقال حاکمیت عقلانیت به دستگاه‌ اجرایی سیاست خارجی کمک کند.

صدرالحسینی همچنین به همکاری‌های صمیمانه امیرعبداللهیان با میادین مختلف در سیاست خارجی ایران در طول یک دهه گذشته و همکاری‌های صمیمانه و صادقانه وی با سردار دل‌ها که توانست راهبردهای سیاست خارجی ایران را در قلوب بخش قابل توجهی از دوستداران انقلاب اسلامی نهادینه کند، اشاره کرد.

وی در پایان اظهار داشت: چشم انداز سیاست خارجی جمهوری اسلامی با سکانداری فردی همچون حسین امیرعبداللهیان می‌تواند چشم اندازی روشن، معقول و با سرعت عمل برای رسیدن به راهبردهای سیاست خارجی باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول