اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

حکمرانی مجازی| چین برای حفظ حریم شخصی اتباع خود قانون جدید وضع کرد

کنگره ملی خلق چین روز جمعه به طور رسمی قانون جدیدی وضع کرد تا از حریم شخصی و داده های کاربران در فضای مجازی محافظت شود.

حکمرانی مجازی| چین برای حفظ حریم شخصی اتباع خود قانون جدید وضع کرد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، قرار است این قانون از اول نوامبر اجرایی شوند. چین در ماه های اخیر تلاش خود برای قانون گذاری در مورد فضای مجازی را شدت بخشیده و بر علیه شرکت های بزرگ فناوری در چین که رویه های انحصارطلبانه دارند، وارد عمل شده است.

دولت چین از شرکت های فناوری خواسته تا برای ذخیره سازی داده های کاربران خود به شکلی ایمن تمهیدات بهتری اتخاذ کنند و این در حالی است که اعتراض عمومی به سوءمدیریت و سوءاستفاده از داده های خصوصی افراد توسط شرکت های فناوری در چین روز به روز در حال افزایش است.

بر اساس قانون جدید، رسیدگی و مدیریت اطلاعات شخصی افراد باید به شکل شفاف و مسئولانه انجام شود و دسترسی به داده های کاربران باید محدود به رفع نیازهای ضروری باشد. در قانون یادشده ملزومات و رویه های جمع آوری داده های شخصی افراد مشخص شده و توضیح داده شده که این کار باید با رضایت افراد انجام شود و دستورالعملی نیز به منظور انتقال داده های کاربران چینی به خارج از این کشور مشخص شده است.

همچنین بر اساس قانون یادشده هر مجموعه و شرکتی باید فردی را به عنوان مسئول حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران تعیین کند و از این افراد بخواهد تا در این زمینه به طور دقیق بر مبنای قانون عمل کنند. قانون حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران و قانون امنیت داده چین دو رکن اساسی این کشور برای مدیریت اینترنت در آینده محسوب می شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول