اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

مذاکره با دشمن معنا ندارد/ بصیرت و دشمن‌شناسی؛ مهم‌ترین درس عاشورا

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی گفت: مذاکره با دشمن هیچ‌گاه معنا ندارد و امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) هیچ‌گاه برای مذاکره با دشمن حاضر نشدند و این ملت هم نیاز به مذاکره ندارد.

مذاکره با دشمن معنا ندارد/ بصیرت و دشمن‌شناسی؛ مهم‌ترین درس عاشورا

به گزارش خبرگزاری فارس از خوسف، سردار علی قاسمی شامگاه دیشب در دومین یادواره شهدای روستای کوشه قیس‌آباد و حومه شهرستان خوسف ضمن تسلیت ایام سوگواری عزاداری سیدالشهدا(ع)، اظهار داشت: امام خمینی(ره) ۴۳ سال پیش فرهنگ شهید و شهادت را برای ما هویدا کرد و ما قدر دان زحمات امام هستیم.

وی با بیان اینکه درب شهادت باز است و ما  خالص‌ترین انسان‌ها را در حالی از دست می‌دهیم که آن‌هاها با خون سرخ خود جاودانه می‌شوند، بیان داشت: فرهنگ شهادت فرهنگ غنی است و شهادت‌طلبی ارثی است که از پیامبران به ما رسیده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی اضافه کرد: فرهنگ شهادت  فرهنگ امروزی جهان اسلام است که به ما ارزانی شده و به عبارتی دیگر خط سرخ شهادت از کربلا می‌گذرد و اهل بیت شهادت را شیرین‌تر از عسل می‌دانستند و به راستی که  شهدای ما به حضرت علی‌اکبر(ع) و قاسم‌ابن‌حسن(ع) اقتدا کردند.

شهادت؛ تنها آرزوی رزمندگان اسلام

قاسمی با بیان اینکه اکثر شهدای ما زمان و مکان  شهادت خود را می‌دانستند، افزود: همچنین رزمندگان اسلام هرگاه به دیدار  امام خمینی(ره) می‌رفتند درخواستشان از امام دعا این بود که برای ما دعا کنید تا به شهادت برسیم.

وی شهدای مدافع حرم را برای  جوانان یک الگو دانست و تصریح کرد: انواع و اقسام مرگ را داریم و تنها مرگی که پاداش اخروی دارد مرگ در راه خدا و شهادت است که عزت‌آفرین است و مرگی که با شهادت باشد هم‌ برای خانواده و هم برای شهر و منطقه عزت دارد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا جلسات یادواره شهدا برگزار می‌شود، تصریح کرد: شهدا ایمان، شجاعت و بصیرت داشتند که در راه خدا شهادت نصیبشان شد و پیام شهدا خط سرخ شجاعت است که باید ادامه دهیم.

فرهنگ شهادت رقیب ندارد

قاسمی با تأکید بر اینکه فرهنگ شهادت رقیب ندارد و تاریخ مبارزات انبیا نشان می‌دهد آنچه زنده مانده مرگ در راه  خداست، بیان داشت: عزت، استقلال و هویت هر جامعه به فرهنگ جهاد بستگی دارد و میوه جهاد نیز شهادت است.

وی با تأکید بر اینکه قیام عاشورا مباحث مفصلی دارد که  هنوز بشریت نتوانسته ابعاد آن را به تصویر بکشد، گفت: یکی از درس‌های عاشورا ولایت‌مداری است؛ بسیاری از ما انسان‌ها امام حسین(ع) را دوست داریم اما ولایت او را قبول نداریم لذا به همین دلیل است که یکی از مهم‌ترین درس‌های عاشورا درس ولایت‌مداری است.

درس‌های عاشورا

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی بصیرت و دشمن‌شناسی را از دیگر درس‌های عاشورا ذکر کرد و افزود: بصیرت راه را نشان می‌دهد و ما باید از شهدا و شهدای مدافع حرم که  آگاه به دشمن بودند درس استقامت و صبر باید بیاموزیم.

قاسمی استکبارستیزی را از دیگر درس‌های عاشورا ذکر و مطرح کرد: باید جوانان را استکبارستیز بار آوردیم چرا که برخی‌ها می‌گویند مرگ بر آمریکا نگویید درحالی که اگر آمریکا  ۲۱ سال پیش به افعانستان، ۲۰ سال پیش به عراق و ۱۰ سال پیش به سوریه حمله کرد هدف اصلی او ایران بود.

وی متذکر شد: مذاکره با دشمن هیچ‌گاه معنا ندارد و امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) هیچ‌گاه برای مذاکره با دشمن حاضر نشدند و این ملت هم نیاز به مذاکره ندارد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه شعار استکبارستیزی شعار امام حسین(ع) است و این مهم باید زنده بماند، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) معلم مقاومت، انسانیت و آزادی و آزادگی است و به انسان‌ها جهاد و روحیه جهادی آموخته است.

انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول