اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

موافق کلیات کابینه/ سلیمی: دولت سیزدهم از دولت قبل جوانتر است

نماینده مردم محلات در مجلس گفت: در حوزه جوانگرایی یک واهمه‌ای در کشور وجود داشت که خوشبختانه کابینه آیت‌الله رئیسی نسبت به این موضوع اهتمام ورزیده و نسبت به دولت قبل جوانتر است.

موافق کلیات کابینه/ سلیمی: دولت سیزدهم از دولت قبل جوانتر است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات برنامه‌های وزرای پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم اظهار داشت: درباره اصل کابینه مخالفت جدی صورت نگرفته است.

وی افزود: همه می‌دانند که ما اسیر چنگال مدیریت یک عده خاص در کشور بودیم لذا باید این فضا شکسته شود و به نظر می‌رسد که این حلقه بسته شکسته شده است.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه جوانگرایی یک واهمه‌ای در کشور وجود داشت که خوشبختانه کابینه آیت‌الله رئیسی نسبت به این موضوع اهتمام ورزیده و نسبت به دولت قبل جوانتر است.

سلیمی همچنین خاطرنشان کرد: موضوع ویژه‌ای در کابینه استفاده شده است و آن هم استفاده از تخصص افراد است، در کلیت کابینه تخصص‌گرایی مورد توجه قرار گرفته است و امیدوارم وزرا در موارد سخت قدرت تصمیم گیری داشته باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: با نگاه بر اصول کلی حاکم بر رویکرد کابینه نیز به نظر می‌رسد ایراد جدی وجود ندارد و بین برنامه‌ها و اصول کلی و خط مشی کلی باید حتماً تفاوت قائل شویم؛ این خط مشی کلی و اصل کلی برنامه‌های در کابینه وجود داشت که قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: در برنامه ها و مواردی که در حوزه برنامه بیان شده است حوزه تخصصی محیط زیست، صندوق‌های بازنشستگی و همچنین تبدیل وضعیت نیروها از مواد درستی است که به آنها پرداخته شده اما نکته‌ مهم این است که آنچه که توسط برنامه‌های وزرا ارائه شده است به صورت جدی و آن پرداخته شده و اتفاقاً در برخی موارد به صورت جدی به آنها پرداخته شده است، به عنوان مثال در حوزه محیط زیست در برنامه ساداتی نژاد به صورت جدی به آن پرداخته شده است که  آیت الله رئیسی در مراسم تنفیذ این موضوع به طور مبسوط اشاره کرد.

عضو هیأت رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: یکی از مخالفان در حوزه هماهنگی گفت بالاخره چه کسی می‌خواهد برنامه‌های کلان را اجرایی کند اتفاقاً آقای رئیسی هم اشاره کردند که تیم اقتصادی توسط آقای مخبر اداره می‌شود، اتفاقاً در این حوزه آیت‌الله رئیسی مباحث جدی را بیان کردند.

سلیمی خاطرنشان کرد: شرایط کشور به گونه ای نیست که معطل شویم لذا در این حوزه نباید معطل ماند و رهبری هم به سرعت در این حوزه اشاره فرمودند.

وی بیان کرد: مجلس رویکرد خاص و مشخص خود را دارد آیت الله رئیسی هم فرمودند که هر وزیری تخطی کند با آنها تعارف نداریم بنابراین حساسیت ویژه‌ای در این بخش وجود دارد.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در خاتمه عنوان کرد:  ما دیدیم که دولت قبل چه برای سر کشور آورد بنابراین نمی‌توانیم کشور را معطل کنیم و در حوزه بروکراسی، فساد خیزی از جمله برنامه‌های آیت الله رئیسی است که توجه ویژهای به آن شده است لذا ما اصول کلی دولت سیزدهم موافقیم چراکه می‌تواند از این برهه تاریخی عبور کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول