اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مخالف کلیات کابینه/صباغیان: دادن اختیار به استانداران تمرکزگرایی است نه تمرکز زدایی

نماینده مردم مهریز در مجلس گفت: قدرت دادن به استانداران تمرکزگرایی است نه تمرکززدایی، اگر ما به دنبال تمرکززدایی هستیم باید شوراها را تقویت کنیم و به آنها قدرت دهیم.

مخالف کلیات کابینه/صباغیان: دادن اختیار به استانداران تمرکزگرایی است نه تمرکز زدایی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدرضا صباغیان در جلسه علنی امروز (شنبه 30 مرداد) مجلس و در مخالفت با کلیات برنامه کابینه دولت سیزدهم گفت: آقای رئیسی! برنامه دولت شما برنامه خوبی است و روی آن کار شده، اما این مسأله این است که این برنامه‌ها را دولت‌های قبل هم ارائه کردند و در همین جا هم همین صحبت‌ها را کرده‌اند و همین وعده‌ها را دادند اما اکثرا در یک ایستگاه متوقف شدند؛ چون که به مسأله اصلی پرداخته نشده است.

نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای رئیسی! کشور و جامعه ما نیاز به یک جراحی عمیق و بزرگ دارد. اگر این موضوع مورد توجه قرار نگیرد، تمام این برنامه‌ها مثل گذشته به نتیجه نخواهد رسید.

وی افزود: اصلاح ساختار بودجه، اصلاح نظام جامع مالیاتی، بانکی و... آقای رئیسی! مشکل کشور ما ساختار است، ساختار سیاسی و اداری کشور ما مشکل دارد. تا زمانی که به ساختار نپردازیم، همین طور که الان در برنامه‌های شما به آن توجه نشده امکان ندارد که ما بتوانیم رشد کنیم.

صباغیان خاطرنشان کرد: آقای رئیسی! چه شما، چه آقای روحانی و چه آقای احمدی‌نژاد و چه افراد دیگر، واقعیت این است که چرخ دنده‌ها سر جای خودش نیست. اگر بتوانید این چرخ‌دنده‌ها را میزان کنید، مشکل ما حل خواهد شد. ما معادن داریم، ظرفیت داریم، دستگاه‌های نظارتی متعددی داریم ولی نظارت نمی‌شود.

نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دستگاه‌های اقتصادی مختلفی از نهادها، بنیادها و وزارتخانه‌ها هست اما مشکل اقتصادی مردم حل نمی‌شود. آقای رئیسی! ما قانون‌گذاری داریم و مجلس داریم اما تا زمانی که این ساختار باشد، شما علی رغم همه دلسوزی و همه توانمندی و سلامت نفس نمی‌توانید موفق باشید مگر اینکه دست به اصلاح بزنید که آن هم شجاعت و جسارت می‌خواهد که با حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام این کار را انجام دهید.

وی افزود: امروز می‌گویند مجلس به کارهای فرعی می‌پردازد، چرا؟ چون ما مجلس ایالتی نداریم، شورای استانی ما سمبل و نمایشی است. شورای عالی استان نمایشی است. شورای شهر نمایشی است.

صباغیان خاطرنشان کرد: امروز دوستان می‌گویند ما می‌خواهیم تمرکززدایی کنیم، اتفاقا دارد مرکزیت‌گرایی انجام می‌شود. وقتی ما به استاندار قدرت می‌دهیم، استاندار هم 5-4 نفر در اطرافش هستند و این یعنی قدرت دست یک نفر باشد و او هر کار که می‌خواهد بکند. بیایید مجلس ایالتی ایجاد کنیم، شورای استان را قوی کنیم و قدرت را به شورا بدهیم. قدرت به استاندار دادن عین تمرکزگرایی است.

نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای رئیسی! باید شفافیت ایجاد کنید. شما و 20 نفری که دور هم نشسته‌اید اموالتان را اعلام کنید. کتبی و عمومی، حقوق دریافتی‌تان را اعلام کنید. شفافیت سراسر کشور را فرا خواهد گرفت، اما این کار را نمی‌کنید، من خودم می‌گویم شما هم این کار را نخواهید کرد. قبل هم قول داده بودید اما عمل نکردید.

وی افزود: قانون امروز اجازه می‌دهد که مسئولان 17 برابر از حداقل حقوق بیشتر بگیرند. در مجلس قبل این مصوبه گذرانده شد، پیش از آن 7 برابر بود. بیایید این قانون را اصلاح کنید. مردم تشنه عدالتند. مردم اینها را دارند می‌بینند، اینها درد مردم است.

صباغیان خاطرنشان کرد: آقای رئیسی! به تشکل‌ها بها دهید، کارگران پناه ندارند، فرهنگیان پناه ندارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول