اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش/رشیدی: باغگلی از بدنه آموزش و پرورش نیست و تجربه کافی ندارد

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار می‌رفت برای حل مشکلات آموزش و پرورش فردی بزرگ و صاحب تجربه معرفی شود، گفت: باغگلی از بدنه وزارت آموزش و پرورش نیست و تجربه کافی برای اداره این دستگاه بزرگ را ندارد.

مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش/رشیدی: باغگلی از بدنه آموزش و پرورش نیست و تجربه کافی ندارد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس و در جریان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، در مخالفت با وی اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش بزرگ‌ترین و یکی از کلیدی‌ترین وزارتخانه‌هاست و مشکلات آن نیز به اندازه خودش بزرگ، حساس و کلیدی است.

وی افزود: نیروهایی هم که در این دستگاه عظیم کار می‌کنند به همان اندازه بزرگ و فرهیخته هستند.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس، با اشاره به برخی مشکلات وزارت آموزش و پرورش از جمله کمبود بودجه، کمبود 300 هزار معلم در انتهای سال 1403، عدم استقلال دانشگاه فرهنگیان و تغییر نگاه از یک وزارتخانه انسان‌ساز به یک دستگاه مصرف‌گرا، تاکید کرد: انتظار این بود که برای حل این مشکلات بزرگ و گسترده، فردی بزرگ و صاحب تجربه و از بدنه آموزش و پرورش معرفی می‌شد که سلسله مراتب مدیریتی را طی کرده و به چالش‌های آموزش و پرورش تسلط کافی داشته باشد.

رشیدی کوچی با بیان اینکه امروز چشم صدها هزار فرهنگی فرهیخته و دانشمند به مجلس دوخته شده و همه معلمان از سلایق مختلف نگران هستند، گفت: آقای باغگلی جوانی انقلابی،‌ تحول‌خواه، دلسوز و خوش اخلاق است، اما این ویژگی‌ها برای اداره وزارتخانه‌ای مانند آموزش و پرورش کافی نیست.

وی تصریح کرد: ایشان یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی است به شرطی که در جای خودش و در جایگاه خودش به کار گرفته شود.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باغگلی تجربه و تخصص مدنظر مجلس انقلابی را برای اداره وزارت آموزش و پرورش ندارد، عنوان کرد: برنامه‌های ایشان منطبق بر واقعیت‌های آموزش و پرورش نیست و این عدم انطباق به آموزش و پرورش و دولت آقای رئیسی لطمه می‌زند.

رشیدی کوچی خطاب به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ادامه داد: انتظار این بود که شما خودت کناره‌گیری می‌کردی و کار به اینجا نمی‌رسید.

وی در پایان تأکید کرد: مجلس در راستای کمک به رئیس جمهور محترم و نیز جوان انقلابی آقای دکتر باغگلی و نیز در راستای کمک به جامعه فرهنگیان، به ایشان رأی اعتماد نخواهد داد تا وی در مسئولیت‌های دیگر مراتب کاری را طی کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول