اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش/ نوباوه :‌برخی‌ها به دنبال اداره‌پنداری آموزش و پرورش هستند نه تحول‌گرایی

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه مشکل آموزش و پرورش بودجه نیست بلکه فقدان برنامه‌ تحول‌گرایی است گفت: گویا برخی‌ها به دنبال اداره‌پنداری در آموزش و پرورش هستند نه تحول‌گرایی در حالی که باید مجلس انقلابی به کمک دولت انقلابی موجب تحول در آموزش و پروررش شود.

موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش/ نوباوه :‌برخی‌ها به دنبال اداره‌پنداری آموزش و پرورش هستند نه تحول‌گرایی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، بیژن نوباوه‌وطن نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه 30 مرداد) در جلسه علنی و در موافقت با برنامه‌های باغ‌گلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: وضعیت آموزش و پرورش ناخوشایند و نابسامان است، گزارشات 72 سال پیش از آموزش و پرورش ایران طبق نظر علمی کارشناسان داخلی نشان‌دهنده وجود همان معایب با وجود گذشت 7 دهه است.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: برنامه‌های آموزش و پرورش تحول‌محور نبوده و به نتیجه نرسیده است. 15 وزیر در آموزش و پرروش و 5 سرپرست در این وزارتخانه بوده‌اند که میانگین عمر فعالیت آنها اگر آقای نجفی به عنوان بیشترین زمان مدیریت یک وزیر را در نظر نگیریم فقط 29 ماه است و تقریبا هر وزیر دو سال زمان برای اجرای برنامه‌های خود داشته است.

نوباوه خاطرنشان کرد:‌در سال 92، 15 هزار میلیارد تومان بودجه آموزش و پرورش بوده است که این بودجه در سال جاری به 110 هزار میلیارد تومان رسید که نشان‌دهنده ارتقاء 700 درصدی بودجه این وزارتخانه است.

وی تصریح کرد: مشکل آموزش و پرورش صرفا بودجه نیست بلکه فقدان برنامه تحول‌گرایی است.

وی با بیان اینکه باغ‌گلی 41 ساله است و میانگین سنی اعضای کابینه دولت آینده 52 سال است افزود: در اروپا و آمریکا میانگین سنی وزرا 35 سال است. 

نوباوه‌وطن افزود: نسل چهارم انقلاب 40 ساله هستند و این موضوع طبق بیانیه گام دوم انقلاب است، برخی‌ها به دنبال اداره‌پنداری در آموزش و پرورش هستند نه تحول‌گرایی.

وی گفت:‌ سند تحول توسط برخی مدیران آموزش و پرورش روی زمین مانده و پول صندوق ذخیره فرهنگیان توسط عده‌ای به غارت رفت ضمن اینکه اجرای سند 2030 توسط عده‌ای در این وزارتخانه جلو رفت. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: باغ‌گلی اعلام کرده در کمیسیون آموزش مجلس یک ساعت و 40 دقیقه نمایندگان عضو این کمیسیون صحبت کردند و فقط 20 دقیقه فرصت دفاع داشته است،‌ آیا ظرف 20 دقیقه انتظار تشریح یک برنامه از یک وزیر را می‌توانیم داشته باشیم؟ به نظر می‌رسد عملیات روانی و رسانه‌ای شدیدی درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اجرا شده است در حالی که چنین برنامه‌ای درباره سایر وزرا عملیاتی نشده است. 

وی در پایان گفت: مجلس انقلابی باید در کنار وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با رأی بالا منجر به تحول‌گرایی در این وزارتخانه شود و کاری کنیم که مشکلات این حوزه توسط دولت انقلابی حل و فصل شود. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول