اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

پذیرش زائران خارجی به سرزمین وحی با 12 روز تأخیر+عکس و فیلم

در حالی که قرار بود عمره مفرده از اول محرم برای زائران خارجی از سر گرفته شود، سعودی‌ها بعد از 12 روز تأخیر اولین گروه عمره‌گزاران خارجی را پذیرش کردند.

پذیرش زائران خارجی به سرزمین وحی با 12 روز تأخیر+عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، اولین گروه زائران خارجی عمره مفرده روز گذشته از فرودگاه بین‌المللی محمد بن عبدالعزیز در شهر مدینه وارد عربستان شدند.

ورود اولین گروه عمره‌گزاران خارجی به عربستان در سال جاری

این امر در حالی است که با تصمیم متولیان خانه خدا قرار بود از اول محرم همزمان با ۱۹ مرداد اعزام زائران خارجی آغاز شود، اما به دلیل لزوم رعایت بهداشتی از کشور مبدأ نیز این زمان به تعویق افتاد و در نهایت روز گذشته پس از حدود دو هفته تأخیر، اولین گروه عمره‌گزاران خارجی وارد سرزمین وحی شدند.

نخستین گروه عمره‌گزاران خارجی در سال ۱۴۴۳ قمری، زائرانی از کشور عراق بودند و قرار است در پروازهای بعدی زائران سایر کشورها نیز به عربستان سفر کرده و در مناسک عمره مفرده حضور یابند.

در مرحله نخست، متولیان مسجدالحرام برنامه‌ریزی برای پذیرش ۲۰ هزار زائر خانه خدا را در دستور کار قرار دادند و به مروز زمان این تعداد به ۶۰ هزار نفر خواهد رسید.

البته در روزهای اخیر فضای زیارتی خانه خدا باز هم محدودتر شده است که به گفته متولیان خانه خدا این اقدام به منظور جلوگیری از پراکندگی زائران انجام شده است و در صورتی که تعداد زوار افزایش یابد، فضای زیارتی نیز بیشتر خواهد شد.

به گزارش فارس، عمره مفرده برای زائران خارجی از آبان سال گذشته متوقف شده بود که با توجه به تصمیم سعودی‌ها سفر عمره مفرده برای زائران خارجی قرار بود از اول محرم آغاز شود که با تأخیر ۱۲ روزه در نهایت روز گذشته زائرانی از کشور عراق برای انجام مناسک عمره مفرده وارد عربستان شدند. البته سعودی‌ها با توجه به شرایط کرونا ممنوعیتی برای پذیرش زائران برخی کشورها از جمله ایران هم در نظر گرفته‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول