اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

گل‌محمدی: پرسپولیس حکومتی نیست/ پول بود نوراللهی می ماند/ به نظر من بود لیست تیم ملی اینجا بود

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس امروز در جمع خبرنگاران در مورد مسائل مختلف تیمش صحبت کرد.

گل‌محمدی: پرسپولیس حکومتی نیست/ پول بود نوراللهی می ماند/ به نظر من بود لیست تیم ملی اینجا بود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، یحیی گل‌محمدی در حاشیه تمرین تیم فوتبال پرسپولیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در فصل جدید و سال جدید اولین بار است که خدمت شما می رسم. این نخستین مصاحبه من بعد از قهرمانی است قهرمانی که خیلی سخت به دست آمد.

* شاید الان حالیمان نیست چه کار بزرگی کردیم

وی افزود: در این حماسه بازیکنان و هواداران و مدیریت و باشگاه خیلی تلاش کردند. با همت بالا و تلاش زیاد توانستیم پنجمین قهرمانی را جشن بگیریم. به قول یکی از بازیکنان شاید الان خیلی گرم هستیم و حالیمان نیست که چه کار بزرگ و ارزشمندی انجام دادیم. به همه هواداران تبریک می‌گویم.

* برای این قهرمانی خون دادیم و شکستگی داشتیم

گل محمدی تصریح کرد: برای این قهرمانی خیلی تلاش شد، خون ریخته شد، شکستگی داشتیم و... با علاقه و تلاش بازیکنان حماسه خیلی خوبی خلق شد. بازیکنان نشان دادند که بازیکنان بزرگی از نظر شخصیتی، ذهنی و فنی هستند. با تمام مشکلاتی که داشتیم و مقابل تیم‌هایی که هزینه زیادی برای قهرمانی کرده بودند و تا بن دندان مسلح بودند توانستیم قهرمان شویم. 

*استقلال در کوران مسابقات است اما ما هنوز تیم را کامل نبسته ایم

وی ادامه داد: از 25 مرداد تمریناتمان را شروع کرده‌ایم. امیری و شیری هم تمدید کرده‌اند. برای احمد نوراللهی هم آرزوی موفقیت می‌کنیم، تکلیف امید و کمال هم تا فردا مشخص خواهد شد. تاکنون ابراهیمی و دهقانی را گرفته‌ایم و هنوز تیم ما کامل نشده است و به زمان نیاز داریم. کار سختی پیش رو داریم. به خصوص اینکه باید در لیگ قهرمانان آسیا با استقلال تاجیکستان بازی کنیم که در کوران مسابقات است و در لیگ کشور خودش بازی‌هایش را پشت سر هم انجام می‌دهد، اما ما هنوز تیم را کامل نبسته‌ایم. می‌دانم سوالات زیادی دارید، در مورد نوراللهی و... اما به طور کلی می‌گویم امسال مشکلات زیادی داشتیم که بیشتر این مشکلات مالی است که متأسفانه گریبان تیم ما را گرفته است. 

* پرسپولیس بحران مالی دارد

گل محمدی تصریح کرد: با توجه به شکایت‌هایی که داشتیم و مشکلات مالی نتوانستیم بازیکن بگیریم، جذب بازیکن با توجه به مبالغ بالایی که می‌خواهند بسیار سخت است. تیم خوبی داریم، باید همین بازیکنان را حفظ کنیم و بازیکنان جایگزین را هم بگیریم. بیشتر مشکلات ما به خاطر مشکلات مالی است و بحران مالی که در باشگاه وجود دارد. خود سمیعی مدیرعامل باشگاه در مصاحبه‌اش گفت که بحران مالی پرسپولیس در یک سال اخیر بی‌سابقه بوده است و واقعا هم همین طور است. با سختی زیادی کار می‌کنیم، ولی امیدواریم که بتوانیم هواداران را خوشحال کنیم. 

*بازیکنان ما شایسته رفتار مالی خیلی بهتری بودند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد تسویه نکردن باشگاه با بازیکنان و پرداخت نشدن آپشن‌ها و پاداش‌ها به آنها عنوان کرد: همه مشکلات وجود دارد، اما صحبت‌هایی از طرف مدیریت شده که در یک ماه آینده با بازیکنان تسویه خواهد شد. بازیکنان ما هر کاری توانسته‌اند برای باشگاه انجام داده‌اند و آنها شایسته رفتار مالی خیلی بهتری بودند. آنها شایسته بهتر از اینها بودند. مشکلات وجود دارد و برطرف شدن مشکلات زمان‌بر است. 

* از فهرست 9 نفره مورد نظرم دو نفر را جذب کرده ایم

گل محمدی در مورد مذاکرات با آبشک و همچنین اسامی که برای حضور در پرسپولیس مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: در مورد اسامی نمی‌خواهم زیاد صحبت کنم. یک فهرست 9-8 نفره را به باشگاه داده‌ام که یکی دو نفر آن را تاکنون جذب کرده‌ایم و با بقیه هنوز داریم صحبت می‌کنیم. گرفتن بازیکن برای باشگاه سخت است، با توجه به بحران مالی که داریم. باید جایگزین‌های خوبی بگیریم و تیم خوبی ببندیم. تا فردا اتفاق‌های خوبی رخ می‌دهد، به هواداران می‌گویم همه ما هم نگران هستیم، اما بحث‌های مالی دست و بال ما را بسته است، اما مطمئن باشند تیم خوبی را جمع و جور می‌کنیم.

* برای جذب مهره ها و ستاره ها پول لازم است که ما نداریم

وی در مورد اینکه حریفان آسیایی در حال تقویت خود هستند، اما پرسپولیس با چنین مشکلاتی دست به گریبان است گفت: همه تیم‌هایی که در آسیا هستند تقویت می‌شوند، من هم نمی‌خواهم زیاد از کلمه بحران مالی استفاده کنم، اما مشکلات مالی گریبانگیر ما شده است. تاکنون دو مهره ثابت ملی‌پوشمان را از دست داده‌ایم. کنعانی‌زادگان و احمد نوراللهی از تیم جدا شده‌اند. شهریار مغانلو بازیکن کلیدی بود که از تیم جدا شد. سه مهره اصلی را از دست داده‌ایم، اما نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم و باید بازیکنان دیگر را جذب کنیم. ستاره‌هایی که از تیم ما جدا شدند، یک روز آن شهرت و نام و نشان را نداشتند. باید به بازیکنانمان اعتماد کنیم و بیشتر کار کنیم. برای جذب مهره‌ها و ستاره‌ها پول لازم است که ما نداریم. 

* اگر پول بود نوراللهی می ماند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه باشگاه بعد از جدایی نوراللهی بیانیه‌ای داد و بیان کرد که با درخواست مالی این بازیکن موافقت کرده است اما این بازیکن از تیم جدا شد، گفت: فقط این را بگویم اگر پول داشتیم احمد می‌ماند. نتوانستیم حداقل کار تسویه حساب فصل گذشته را انجام بدهیم. احمد دوست داشت بماند، اما وضعیتی که در باشگاه هست فشار می‌آورد. احمد 8-7 سال زحمت کشید و 8-7 جام برای باشگاه آورد. نمی‌توانیم بازیکنی که قرارداد ندارد را مجاب کنیم که با ما قرارداد ببندد.

* نمی توانیم به نوراللهی خرده بگیریم

وی تصریح کرد: این حق اوست که برای تیم بعدی‌اش تصمیم بگیرد. حق‌اش بود که بعد از این عملکرد خوب به فکر آینده‌اش باشد و لژیونر شود و از نظر مالی هم شرایط بهتری پیدا کند. نمی‌توانیم به نوراللهی خرده بگیریم که چرا این کار را کرد. او بازیکن آزاد بود و برایش آرزوی موفقیت می‌کنیم. دعای ما پشت سر نوراللهی است، حالا دنبال جایگزین هستیم و با همین نفرات راه را ادامه بدهیم. 

* اسم بازیکن ومربی خارجی می آید تن و بدنمان می لرزد

گل محمدی در مورد احتمال جذب بازیکن خارجی عنوان کرد: وقتی اسم بازیکن و مربی خارجی می‌آید تن و بدنمان می‌لرزد. با وضعیتی که درگیرش هستیم، و اتفاقاتی که در گذشته رخ داده، نمی‌توان صحبت از بازیکن خارجی کرد. وقتی می‌گویم مربی خارجی منظورم برانکو یا کالدرون نیستند، برانکو، همه می‌دانیم که چقدر برای تیم زحمت کشید و جام‌های خوبی برای باشگاه آورد، اما وقتی صحبت از بازیکن خارجی می‌شود برای خودم ترسناک است. با این و ضعیتی که وجود دارد و بدهی‌های انباشته خارجی. هنوز در مورد جذب بازیکن خارجی چیزی اعلام نکرده‌اند، اما اگر اعلام شود هم قطعا با شرایط خاص است و باشگاه نباید پرونده باز داشته باشد که تیم ما این شرایط را ندارد. وضعیت مالی باشگاه اجازه نمی‌دهد به بازیکن خارجی فکر کنیم. 

* در لیستم هم بازیکن لژیونر هست هم داخلی

وی در مورد اینکه فهرستی که به باشگاه دادید، گزینه‌های اول و دوم در آن مشخص شده‌اند یا نه، عنوان کرد: لیستی که به باشگاه داده شد، لیستی بود که مدنظرمان بود. در آن هم لژیونر و هم بازیکن داخلی مدنظرمان است. دو نفر را فعلا توانسته‌ایم جذب کنیم. اگر این نفرات جذب نشدند، لیست دومی به باشگاه ارائه می‌شود که شاید کتبی هم نباشد و شفاهی در موردش صحبت کنیم. 

* ما تیم حکومتی نیستیم چون پول نداریم 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه برخی‌ها مدعی بودند پرسپولیس تیم حکومتی است و به همین خاطر قهرمان می‌شود، اما حالا می‌بینیم که تیم حکومتی پول ندارد و تیم‌های دیگر بازیکنانش را جذب می‌کنند، اظهار داشت: تیم حکومتی باید پول داشته باشد، ما پول نداریم پس تیم حکومتی هم نیستیم.اگر رقبای ما این گونه فکر می‌کنند که ما تیم حکومتی هستیم، از این طرز تفکر و دیدگاهشان استقبال می‌کنیم، چون این دیدگاه رقبا باعث می‌شود که ما بتوانیم دوباره قهرمان شویم. هرچند برخی برای کم کار کردن خود این حرف‌ها را می‌زنند. 

* شکوری نفسش از جای گرم بلند می شود!

گل محمدی در مورد اینکه شکوری در برنامه تلویزیونی از قهرمانی ششم پرسپولیس گفته و شما از بحران مالی می‌گویید، گفت: شکوری نفس‌اش از جای گرم بلند می‌شود (باخنده)، ما همیشه برای بهترین‌ها در پرسپولیس می‌جنگیم و کار می‌کنیم. در پرسپولیس همیشه باید کمبودها را فراموش کنید و برای کسب افتخار بجنگید. بازیکنان ما باید آرمانگرا و ایده‌آل‌گرا باشند. قهرمانی در خون پرسپولیس و بازیکنانش است، هر چند بحران مالی باشد، اما این را یاد گرفته‌ایم که برای قهرمانی و اول شدن بجنگیم. 

* نقل و انتقالات دوران سختی برای مربیان است

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد اینکه وضعیت نقل و انتقالات چگونه است و برنامه‌اش برای آماده‌سازی تیم برای دیدار با استقلال تاجیکستان چطور است، گفت: نقل و انتقالات دوره سختی برای مربیان است. همیشه نقل قول و حرف و حدیث در این دوران زیاد است و نمی‌توانیم به همه این تفکرات و سوالاتی که در اذهان است، پاسخ بدهیم. با توجه به بضاعت مالی‌مان و شرایط باشگاه برای جذب بازیکن اقدام می‌کنیم.

* بازیکنانی که به پرسپولیس می آیند اول عاشق هستند

وی افزود: بازیکنانی هم که به پرسپولیس می‌آیند، شک نکنید که اول عاشق پیراهن پرسپولیس هستند و بعد بحث مالی دارند و در بحث‌های مالی خیلی کوتاه می‌آیند. در مورد برنامه آماده‌سازی تیم باید بگویم روز شنبه به مصاف تیم ملی دانشجویان می‌رویم و دو بازی تدارکاتی هم با تراکتور تبریز داریم که در تاریخ‌های دهم یا یازدهم شهریور و یا شانزدهم یا هفدهم این ماه است. تا با این بازی‌های تدارکاتی به مصاف استقلال تاجیکستان برویم.

* نمی دانم دلیل این مدل برنامه برای لیگ قهرمانان چیست؟

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد دیدار با استقلال تاجیکستان عنوان کرد: 23 شهریور با این تیم بازی داریم، تیمی که در کوران مسابقات است، اما متأسفانه ما با دو بازی تدارکاتی با تراکتور به مصاف حریف آسیایی خود می‌رویم. بازی‌های تدارکاتی ما هم در روزهای فیفاست و ملی‌پوشان خود را در این دیدارهای تدارکاتی در اختیار نداریم که این کار را برای ما سخت می‌کند. ما خیلی وقت است که بازی نکرده‌ایم. متأسفانه این مشکل را داریم، نمی‌دانم دلیل این گونه برنامه ریزی برای لیگ قهرمانان آسیا چیست.

* برنامه ریزی انجام شده عجیب است

گل محمدی تصریح کرد: برنامه ریزی لیگ قهرمانان آسیا در این وقت، برنامه‌ریزی عجیبی است. کار را برای همه باشگاه‌ها و به خصوص ما سخت می‌کند. ما 20 روز است که از مسابقات دور بودیم و دوران استراحت را می‌گذارنیم. درواقع باید بگویم بدون بازی تدارکاتی وارد مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا می‌شویم، این در حالی است که تیم ما 5-4 بازیکن شایسته برای تیم ملی دارد و شاید هم بیشتر که با این شرایط حتی کار برای تمرین هم سخت می‌شود، چه برسد به بازی تدارکاتی، اما ما تلاش می‌کنیم با آمادگی خوبی وارد مسابقه شویم و با خیر و خوشی از این مرحله صعود کنیم. 

* لیست به نظر من باشد تیم ملی را اینجا جمع می کنم

وی در مورد اینکه سمیعی گفته است بازیکنان با نظر گل محمدی جذب می‌شوند گفت: اگر نظر من باشد که تیم ملی را اینجا جمع می‌کنم. ما با توجه به شرایط باشگاه و وضعیت مالی که داریم بازیکنان را جذب می‌کنیم. الان هم با آقای سمیعی صحبت کرده‌ام، فردا و پس فردا خبرهای خوبی می‌رسد. البته وضعیت مالی باشگاه خراب است ولی خوشبختانه همان طور که گفتم بازیکنان به عشق پیراهن پرسپولیس به این تیم می‌آیند و همین کار ما را کمی راحت‌تر می‌کند. تا آخر شب هم خبرهای خوبی می‌شنویم. 

* برند پرسپولیس در آسیا بزرگ است اما در درآمدزایی خوب نبودیم

گل محمدی در مورد بحران مالی پرسپولیس و اینکه مدیریت باشگاه قول حل این مشکلات را داده یا نه، عنوان کرد: برای پرسپولیس نباید این اتفاقات رخ بدهد، ما در چند سال گذشته دو بار حضور در فینال آسیا را تجربه کرده‌ایم. پارسال 3 میلیون و 200 هزار دلار، یعنی معادل 80-70 میلیارد تومان برای باشگاه درآمدزایی کرده‌ایم. سالی هم که برانکو به فینال رسید همین اتفاق افتاد. نباید چنین شرایطی برای برند باشگاه پرسپولیس رخ بدهد. باید اسپانسر خوب پیدا کنند و یک گروه اقتصادی قوی حامی پرسپولیس شود. برند پرسپولیس در آسیا بسیار بزرگ است، اما در درآمدزایی خوب نبوده‌ایم و با مشکلات مالی مواجه شده‌ایم. قرارداد سنگین با خارجی‌ها، بدقولی‌ها و پرداخت نشدن دستمزد خارجی‌ها، مشکلات را انباشته و تلنبار کرده است که باعث شده چنین شرایطی برای ما به وجود بیاید.

* برخی نفرات به صورت قرضی به تیم های دیگر می روند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد سه بازیکن قرضی پرسپولیس مثل امیر روستایی و حسینی که در تیم‌های دیگر به صورت قرضی حضور دارند، گفت:‌حسینی که قرارداد دوساله بسته است، تکلیف نفرات دیگر هم در همین روزها مشخص می‌شود که احتمال دارد به صورت قرضی به تیم‌های دیگر بروند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول