اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات/ زارع‌پور به دنبال تحقق «ایران هوشمند و حکمرانی داده» است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، برنامه‌ریزی برای تحقق ایران هوشمند و حکمرانی داده را از نقاط قوت برنامه‌های وی خواند.

موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات/ زارع‌پور به دنبال تحقق «ایران هوشمند و حکمرانی داده» است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ مصطفی طاهری نماینده مردم لنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس و در جریان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت عیسی زارع‌پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در موافقت با وی اظهار داشت: تحصیلات ایشان همواره مرتبط با مأموریت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده و بعد از عضویت در هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت به بعد نیز ارتباط ایشان با نخبگان و پژوهشگران کشور ادامه داشته است. 

وی افزود: بخشی از سوابق اجرایی ایشان در حوزه محتوای فضای مجازی بوده و بخشی دیگر مربوط به مدیریت‌های سخت‌افزاری و در همه این‌ها هم عنوان مدیر برتر را کسب کرده و هم رضایت عمومی را در حوزه‌ةای مسؤولیتش به دست آورده است. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌ وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با موضوع «ایران هوشمند و حکمرانی داده» تصریح کرد: ایشان به دنبال آن است که اختیارات ویژه‌‌ای را متناسب با اصل 127 قانون اساسی از رئیس‌جمهور بگیرد تا این حکمرانی داده را در همه بخش‌های دولت دنبال کند. 

طاهری در توضیح این نکته گفت: در حال حاضر از 32 سامانه پایه‌ای که داریم همه این‌ها قابلیت تبادل اطلاعات ندارند، لذا بعد از تحقق حکمرانی داده امکان تبادل داده‌ها میان سامانه‌های مختلف فراهم می‌شود و این مسأله منجر به شفافیت، مبارزه با فساد، بسط عدالت و توسعه خدمات الکترونیک در کشور خواهد شد. 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره به برنامه دیگر زارع‌پور در خصوص توسعه زیرساخت‌های مخابراتی کشور عنوان کرد: امسال 2.5 میلیارد گوشی هوشمند وارد کرده‌ایم و همین میزان هم تبلت وارد شده است؛ یکی از الزامات رشد اقتصاد دیجیتال در کشور متوازن کردن واردات این محصولات و رشد صنعت مخابراتی کشور است که وزیر پیشنهادی قول پیگیری آن را داده است. 

طاهری همچنین با یادآوری عدم تحقق پروژه شبکه ملی اطلاعات گفت: در خصوص شبکه ملی اطلاعات رشد نامتوازنی اتفاق افتاده، به طوری که در برخی جاها 70 درصد و در برخی جاها 35 درصد رشد صورت گرفته است؛ هم اکنون 40 تکلیف از 53 تکلیف شورای عالی فضای مجازی بر دوش وزارت ارتباطات قرار دارد و بر این اساس اجرای جدی مصوبات شورای عالی فضای مجازی در برنامه‌های آقای زارع‌پور دیده می‌شود. 

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه‌های خوبی در رابطه با امنیت فضای مجازی و حریم خصوص ارائه داده است و در خصوص اقتصاد دیجیتال نیز قول داده است زمینه رشد 250 درصدی این شاخه اقتصاد را فراهم کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول