اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

صبا به خانه جدید رفت / حس غیرقابل وصف یک پیام

خانه دانش‌آموز اهل چالو که با پیگیری‌های مدیر مدرسه و رئیس آموزش و پرورش چهاردانگه در حال ساخت بود به اتمام رسیده و اکنون آماده افتتاح است و این دانش‌آموز در پیامکی برای سلامتی رئیس آموزش و پرورش چهاردانگه که در بستر بیماری است دعا کرده و خواسته تا برای افتتاح خانه‌اش به چالو برود.

صبا به خانه جدید رفت / حس  غیرقابل وصف یک پیام

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، داستان کار خیر مدیرآموزگار یک مدرسه در روستای محروم چالو از توابع بخش چهاردانگه و همچنین رئیس آموزش و پرورش این بخش، چند ماهی است که در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر می‌شود.

فاطمه‌زهرا و فاطمه‌صبا دو دانش‌آموز از ۱۶ دانش‌آموز پایه ابتدایی دبستان کوچک روستای چالو هستند که وضعیت مالی مناسبی ندارند، سرپرستی این دو دانش‌آموز دختر به‌دلیل فوت پدر، بر عهده مادرشان است که خانه‌دار بوده و در خانه کاهگلی بسیار قدیمی و فرسوده زندگی می‌‌کردند، ایده ساخت خانه برای این دو دانش‌آموز توسط آقای هاشمی مدیر‌آموزگار دبستان ابتدایی روستای چالو مطرح شد، وی سعی کرد با کمک خیران و مردم برای این دو یتیم به فکر ساخت یک سرپناه درست و حسابی باشد.

ساخت مسکن دو دانش‌آموز یتیم به همت مدیرآموزگار و رئیس آموزش و پرورش چهاردانگه با درخواست آنان از خیرین و مردم از ابتدای امسال آغاز شد و اکنون بعد حدود ۵ ماه به اتمام رسیده است.

اکنون بعد از چند ماه تلاش شبانه روزی، ساخت خانه به پایان رسید و این خبر را همان دانش‌آموز یعنی صبا به حامد خلیلی مدیر آموزش و پرورش چهاردانگه که چند روزی است که در بستر بیماری قرار دارد و با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، داده است؛ صبا در پیامکی که برای رئیس آموزش و پرورش چهاردانگه فرستاده است نوشته که از امام حسین (ع) خواسته است تا حال وی خوب شود و برای افتتاح خانه‌شان به چالو برود.

حامد خلیلی رئیس آموزش و پرورش چهاردانگه در مورد این پیام و احساس خود نسبت به این کار صبا می‌گوید: این حس غیرقابل وصف است، در این شرایط سخت کرونایی که پشت سر می‌گذاشتم پیام دیشب صبا انرژی مضاعفی برای بهبودی به بنده داد و خیلی مرا خوشحال کرد.

وی که دو روزی است از بیمارستان ترخیص شده و به خانه آمده در ادامه بیان می‌کند: محبت خالصانه کودک سرزمینم که برای سلامتی من دست به دعا شده بود و چشم انتظار برگشت و افتتاح خانه‌اش با هیچ چیز در دنیا قابل مقایسه نیست، خدا را شکر که به یمن دل‌های پاک و صاف بچه‌ها سلامتی را به من هدیه داد تا شاهد افتتاح خانه صبا باشم.

خلیلی بیان می‌کند: تمام پیگیری‌ها و کارهای اجرایی ساخت خانه را آقای هاشمی پیگیری کرد که کار بزرگی بود، خیرین، کمک و بعضی مسؤولان نیز حمایت کردند.

مدیر آموزش و پرورش چهاردانگه ساری با بیان اینکه در ساخت خانه صبا آقای هاشمی مدیر زحمتکش، پرتلاش و پیگیر مدرسه و خیرین عزیز سهم عمده‌ای داشتند، یادآور می‌شود: هدف فقط آسایش صبا، خواهر و مادرش بود و از اینکه در برخی مواقع مجبور به اطلاع‌رسانی می‌شدم فقط جهت اعتماد بیشتر برای مسیری که طی می‌شد، بوده است.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول