اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

درخواست انگلیس از چین و روسیه برای اعمال نفوذ بر طالبان

وزیر خارجه انگلیس می‌گوید فارغ از بی‌اعتمادی که به دولت‌های چین و روسیه دارند، اما لندن باید به پکن و مسکو برای اعمال نفوذ بر طالبان تکیه کند.

درخواست انگلیس از چین و روسیه برای اعمال نفوذ بر طالبان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس بامداد یکشنبه از روسیه و چین خواست که بر گروه طالبان اعمال نفوذ کنند.

راب در گفت‌وگو با روزنامه «ساندی تلگراف» گفت علی‌رغم بی‌اعتمادی که بین دولت انگلیس با دولت‌های روسیه و چین وجود دارد، لندن اما باید به پکن و مسکو برای اعمال نفوذ بر طالبان تکیه کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از این مصاحبه، وی توضیح داد: «ما می‌خواهیم کشورهایی را که نفوذ تعدیل‌کننده بالقوه‌ای [بر طالبان] دارند مانند چین و روسیه، کنار هم جمع کنیم، فارغ از اینکه این امر هر چقدر هم ناخوشایند باشد».

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس نیز پس از نشست اضطراری دولت گفت، اوضاع کنونی در کابل «اندکی بهتر شده است» و ثبات در حال بازگشت به فرودگاه این شهر است.

گفته می‌شود همزمان با تصرف کابل توسط گروه طالبان، دومینیک راب برای تفریح به جزیره «کرت» رفته و امور افغانستان و تماس تلفنی مهمی را درباره کمک به خروج افغان‌هایی که به مأموریت انگلیس کمک کرده بودند، به یکی از معاونین سطح پایین خود سپرده بود.

 با این حال پس از درخواست‌های متعدد از وزیر خارجه انگلیس برای اعلام کناره‌گیری، او روز پنجشنبه در پاسخ به سوالی در این‌باره، فقط به این کلمه اکتفا کرد: «نه!»

از سوی دیگر، «نیک کارتر» فرمانده ارتش انگلیس با بیان اینکه جهان باید به طالبان فرصت تشکیل دولت بدهد، گفت احتمال این وجود دارد که طالبانِ امروز، منطقی‌تر و عقلانی شده باشد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول