اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

بسته خبر پلیس | از دستگیری سارق حرفه ای تا آتش سوزی در اسفراین

فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری سارق حرفه ای سیم و کابل برق و کشف 34 فقره سرقت خبر داد.

بسته خبر پلیس | از دستگیری سارق حرفه ای تا آتش سوزی در اسفراین

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، فرمانده انتظامی استان از دستگیری سارق حرفه ای سیم و کابل برق و کشف ۳۴ فقره سرقت در شهرستان مانه و سملقان خبر داد.  

سردار سعید مطهری زاده در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهرستان مانه و سملقان بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت. 

وی با اشاره به اینکه ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، موفق به دستگیری سارق حین سرقت در یکی از روستاهای بخش مرکزی این شهرستان شدند، افزود: در بازرسی از داخل خودرو متهم، آلات و ادوات سرقت شامل قیچی های بزرگ و وسایل تخصصی بالا رفتن از تیر های برق و مقداری سیم و کابل سرقتی کشف شد. 

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی تصریح کرد: متهم در بازجویی های اولیه به بزه انتسابی اعتراف کرد و گفت: مدتی است با تهیه وسایل و ابزار قطع سیم های برق با همدستی سه نفر، اقدام به سرقت می کند. 

سردار مطهری زاده گفت: متهم به همراه پرونده اولیه تحویل پلیس آگاهی شهرستان شد که در بازجویی های فنی پلیس به ۳۴ فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح استان خراسان شمالی اعتراف کرد. 

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه از این تعداد سرقت، ۱۲ فقره در سطح شهرستان مانه و سملقان و ۲۲ فقره در شهرستان بجنورد انجام شده است خاطرنشان کرد: پلیس ۳ نفر از همدستان متهم را شناسایی و به زودی دستگیر خواهند شد.

سارق سابقه دار با ۷ فقره سرقت در اسفراین دستگیر شد. 

سرهنگ مجید یگانه پور با اعلام جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی اعلام چندین فقره سرقت دریچه های فاضلاب در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.  

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ماموران با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسائی و دستگیری سارق حرفه ای و سابقه دار در حین فروش اموال مسروقه شدند، افزود: متهم در بازجوئی های انجام شده به تعداد ۷ فقره سرقت دریچه های فاضلاب در سطح شهرستان اعتراف کرد. 

وی با اشاره به اینکه ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهم تعدادی از اموال سرقتی را کشف کردند، تصریح کرد: در این زمینه یک نفر مالخر نیز شناسائی و اقدامات قضائی جهت دستگیری وی در دست اقدام است.  

فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین با تاکید بر اینکه اموال مکشوفه تحویل نماینده اداره آب و فاضلاب و متهم نیز پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد، خاطرنشان کرد: مقابله با مجرمان و هنجارشکنان وظیفه اصلی پلیس است و از شهروندان عزیز انتظار می رود به توصیه های پلیس در خصوص مسائل ایمنی پیشگیری از سرقت توجه کنند در صورت برخورد با اینگونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

پیشگیری از آسیب های اجتماعی عزم جدی می طلبد

سردار سعید مطهری زاده در گفتگو با رسانه ها، معضلات اجتماعی را از دغدغه های اصلی مردم و مقام معظم رهبری برشمرد و اظهار کرد: امروزه علیرغم اینکه تلاش های زیادی برای پیشگیری از جرم و جرائم انجام شده ولی متأسفانه این موضوع همه جهان را درگیر کرده است. 

وی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری که آسیب های اجتماعی مانند آسیب های طبیعی است و بنیان خانواده را تخریب می کند اشاره کرد و افزود: با توجه به سخنان معظم له اگر جرائم، آسیب ها و مفاسد اجتماعی رفع نشود عمق آن زیاد و همه جامعه را درگیر می کند.  

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه اقدامات پیشگیری به سه بخش سطحی، جمعی و ملی تقسیم می شود، خاطرنشان کرد: اقدامات سطحی شامل فرد و اعضای خانواده، اقدمات جمعی اهالی یک منطقه یا جمعیت شهر و اقدمات ملی سازمان های دولتی است.  

این مقام ارشد انتظامی در استان با اشاره به اینکه ناجا در کنار اقدمات سلبی بیشتر بر پیشگیری اجتماعی و اقدامات ایجابی تمرکز دارد، گفت: نیروی انتظامی در راستای جلوگیری از معضلات اجتماعی جامعه هدف خود را از مهدکودک تا آموزش عالی تعریف کرده است. 

سردار مطهری زاده با تاکید بر اینکه کمتر از نیمی از جمعیت کشور اعضای خود سازمان های دولتی هستند، یاد آور شد: اگر هر یک از این سازمان ها در حیطه کاری خود اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند، پیشرفت خوبی در زمینه کاهش آسیب ها صورت می گیرد. 

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با بیان اینکه مدیریت و پیشگیری از آسیب ها و معضلات اجتماعی عزم جدی می طلبد، خاطرنشان کرد: خرد جمعی نقش بسزایی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد. 

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی با بیان اینکه مقام معظم رهبری، اعتیاد به موادمخدر، طلاق، حاشیه نشینی، مفاسد اجتماعی و نقاط بحرانی شهری را از آسیب های اجتماعی مهم برشمردند، گفت: فرماندهی انتظامی خراسان شمالی آمادگی کامل برای همکاری با سازمان های دولتی، سازمان های مردم نهاد و مردم در راستای اجرای برنامه های پیشگیرانه در بحث آسیب های اجتماعی دارد.

کلاهبرداری از شهروندان با فروش کالاهای قاچاق در فضای مجازی 

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به افزایش قیمت اجناس و کالاها و تشدید برخورد با خرید و فروش کالای قاچاق در فضای حقیقی گفت: این افزایش قیمت و تشدید برخورد، زمینه مساعدی را جهت سود ‌جویی و کلاه‌برداری با استفاده از خریدوفروش کالای قاچاق در فضای مجازی فراهم آورده است‌.

سرهنگ یوسف شاکری، در خصوص کلاه‌برداری از طریق فروش اجناس بی‌کیفیت و غیرمجاز در فضای مجازی اظهار کرد: مجرمان سایبری با استفاده و بهره‌گیری از غفلت کاربران، گاهی ضمن فروش کالاهای غیرمجاز و بی‌کیفیت خود، با ترفندهای مختلف مانند ارجاع کاربر به صفحات جعلی(فیشینگ) قربانیان خود را شکار و اقدام به سرقت اطلاعات بانکی آنها می‌نمایند. 

وی با اشاره به اینکه تمامی کالاهای قاچاق که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی عرضه می‌شود فاقد ضمانت و گارانتی می‌باشند، افزود: متأسفانه افراد سودجو و کلاه‌بردار با استفاده از همین ترفند و همچنین تبلیغات گسترده و سوءاستفاده از اعتماد هم‌وطنان، کالاهای دست‌دوم را برای خریداران ارسال می‌کنند.  

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی ادامه داد: شهروندان عزیز اگر قصد خرید اینترنتی رادارند همواره به دو نکته مهم توجه داشته باشند. اول اینکه از فروشگاه‌هایی خرید کنند که حتماً دارای نماد الکترونیکی یا همان ای نماد هستند و دوم اینکه به پروتکل امنیتی https در اول آدرس اینترنتی فروشگاه‌های آنلاین دقت کنند. 

سرهنگ شاکری در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مواجهه با هرگونه موارد مجرمانه در فضای مجازی بلافاصله مراتب را از طریق تماس با تلفن ۰۹۶۳۸۰ بخش مرکز فوریت‌های سایبری، اعلام کنند.

آتش سوزی حدود یک هکتاراراضی کشاورزی در اسفراین  
 
سرهنگ مجید یگانه پور در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد آتش سوزی در روستای "سینان" از توابع شهرستان اسفراین، بلافاصله ماموران انتظامی پاسگاه عباس آباد به محل حادثه اعزام شدند. 

وی با بیان اینکه ماموران با حضور در محل حادثه در بررسی های اولیه دریافتند، حدودیک هکتار اراضی کشاورزی (کلش) پس از برداشت محصول دچار حریق شده است، افزود: با حضور به موقع عوامل انتظامی و اهالی محل حریق بلافاصله مهار و از خسارت بیشتر جلوگیری شد. 

این مقام انتظامی افزود: بر اساس نظریه کارشناسان ارزش ریالی خسارت وارده حدود ۱۰ میلیون ریال برآورد شده است 
فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین خاطرنشان کرد: با توجه به فصل گرما کشاورزان بیشتر از سایر فصول نکات ایمنی را رعایت کنند.

حمله پلنگ به گله گوسفندان در روستای ایزمان
 
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان بجنورد از حمله یک قلاده پلنگ گرسنه به گله گوسفندان در روستای ایزمان از توابع این شهرستان خبرداد. 

سرهنگ محمد گل محمدزاده با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی اعلام یک مورد خبر حمله پلنگ به گله گوسفندان در روستای ایزمان از توابع شهرستان بجنورد، بلافاصله ماموران پاسگاه انتظامی قتلیش به محل مورد نظر اعزام شد. 

وی با اشاره به اینکه با حضور ماموران در محل مشخص شد که در اثر حمله پلنگ یک راس قوچ تلف شده است، افزود: خوشبختانه به چوپان گله آسیبی وارد نشده است. 

سرهنگ گل محمدزاده در پایان از روستائیان، گله داران و خصوصا چوپان ها خواست تا در صورت انتقال گله گوسفندان برای چرا به چراگاه های اطراف حتما نکات ایمنی را رعایت کرده تا دام هایشان از حمله حیوانات وحشی و درنده در امان باشند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول