اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مخالف وزیر پیشنهادی اطلاعات/ جلالی: خطیب نمی‌تواند انقلابی عمل کند

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس اظهار داشت: وزیر پیشنهادی اطلاعات با این کارنامه نمی‌تواند وظایفش را ایفا کند. یک عنصر غیرانقلابی چطور می‌تواند انقلابی عمل کند.

مخالف وزیر پیشنهادی اطلاعات/ جلالی: خطیب نمی‌تواند انقلابی عمل کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 31 مرداد ماه) و در مخالفت با برنامه‌ها و صلاحیت حجت الاسلام سید اسماعیل خطیب، وزیر پیشنهادی اطلاعات، با اشاره به اظهارات رئیس مجلس در خصوص مشورت رئیس جمهور با رهبر معظم انقلاب برای معرفی وزرای مربوط به حوزه‌های دفاعی و امنیتی و تایید ایشان اظهار داشت: فهرست 19 نفره وزرای محترم خدمت مقام معظم رهبری ارائه شده و آقا هم مخالفتی نکرده‌اند؛ خوب است گفته شود که در این فهرست امثال آقایان باغگلی، زلفی گل و سجادی هم هستند.

وی در ادامه به تشریح دلایل مخالفت خود با وزیر پیشنهادی اطلاعات پرداخت و گفت: حوزه علمیه قم کانون انقلاب اسلامی و قیام حضرت روح الله بوده و انقلاب از قم آغاز شده است. دشمن از سال 70 به فرمایش رهبر معظم انقلاب آنتی‌تز انقلاب را از قم کلید زده، در حالی که قم همان طور که نقطه شروع انقلاب بوده باید نقطه بقا و تداوم آن نیز باشد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس اظهار داشت: آقای خطیب از سال 1370 مدیرکل اطلاعات قم بوده و همزمان این توطئه‌ها شروع شد و مسائلی مانند حوزه غیرانقلابی و آنتی‌تز انقلاب پیش آمد. انتظار حوزه‌های علمیه از آقای خطیب این بود که پیش بینی و پیشگیری لازم صورت می‌گرفت تا این اتفاقات نیفتد.

جلالی در ادامه افزود: از سال 1370 آقای خطیب به مدت 12 سال مدیرکل اطلاعات قم بوده و این اداره کل موظف بوده جلوی شکل‌گیری این نطفه نامبارک را بگیرد.

وی با اشاره به ارتباط بخش سنتی و سکولار حوزه با غرب در قم، عنوان کرد: اداره کل اطلاعات نمی‌تواند نسبت به این مسأله پاسخگو نباشد؛ البته بدنه اطلاعات افراد انقلابی هستند و من از سربازان گمنام امام زمان(عج)‌ تشکر می‌کنم، اما مدیران و معاونان هم باید انقلابی باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: بعضی از گروه‌های سکولار در قم به مقابله با اصل نظام پرداخته‌اند و برخی‌ها در حوزه علمیه قم رسما با لباس دینی به ترویج نسبیت‌گرایی، هرمنوتیک و پلولاریزم دینی پرداخته‌اند؛ شما (خطیب) از آنها خوب مطلع بودید، چرا با آنها مقابله نشد؟

جلالی خطاب به وزیر پیشنهادی اطلاعات، خاطرنشان کرد: در نمایشگاهی که با موضوع عرفان‌های نوظهور برگزار کردید، یکی از علما به شما گفت چرا از این جریانات وابسته حوزوی هیچ خبر یا تابلویی منتشر نمی‌شود؟

وی ادامه داد: در خصوص برخی طلاب باسواد و انقلابی که در قم حضور دارند و داوطلب خبرگان بوده‌اند گزارش می‌دادید که اینها بی‌سواد هستند و برای انقلابی‌ها پرونده‌سازی شد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با اشاره به تحرکات جریان شیعه انگلیسی اظهار داشت: اخیرا کاردار سفارت انگلیس با یکی از این افراد ارتباط برقرار کرده و با فعالیت‌هایی زمینه را برای مرجعیت آن شخص فراهم کرده است.

جلالی در ادامه با اشاره به ماجرای فتنه 88 و با بیان اینکه فتنه 88 قصه پرغصه‌ای است، گفت: در این فتنه 2 رئیس جمهور یعنی آقایان هاشمی و خاتمی و 200 وزیر، استاندار و مدیر در متن فتنه حضور داشتند. وزیر اطلاعاتی مانند آقای یونسی میدان‌داری می‌کرد. چه کسی جلوی ماشین طلابی را گرفت که می‌خواستند از قم به تهران بیایند و در نماز جمعه 29 خرداد رهبر انقلاب شرکت کنند؟

وی افزود: چه کسی اجازه داد تا 17 خانم فتنه‌گر مانند امثال خانم کولایی به قم بیایند و در حرم مطهر علیه نظام عکس بگیرند؟ چه کسی نامه توهین‌آمیز علیه رهبری را امضاء کرد که ایشان را وادار کند علیه فتنه کوتاه بیایند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس عنوان کرد: آقای خطیب در آن زمان ترک فعل کرد یا قصور و تقصیر داشت که باید اینها پیگیری شود، اما جلوی ضرر از هر کجا گرفته شود منتفعت است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: آیا آقای خطیب با این کارنامه می‌تواند وظایفش را ایفا کند؟ دفاع برخی رسانه‌های مدعی اصلاح طلبی از ایشان چطور قابل توجیه است؟ یک عنصر غیرانقلابی چطور می‌تواند انقلابی عمل کند؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول