اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

واکسن‌ سینوفارم و فایزر تفاوت محسوسی با هم ندارند

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز با اشاره به اینکه اثر بخشی واکسن‌های کرونا به هم نزدیک هستند، گفت: ایمنی واکسن‌های کرونا حداقل ۸۰ درصد است؛ با این تفاسیر نوع واکسن دریافتی تفاوتی ندارد و این ایجاد ایمنی در افراد است که حائز اهمیت است.

واکسن‌ سینوفارم و فایزر تفاوت محسوسی با هم ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز، صبح امروز در جمع اصحاب رسانه که در بستر فضای مجازی صورت گرفت، با اشاره به وضعیت تزریق واکسن در استان، گفت: در حال حاضر افراد بالای ۵۰ سال پس از ثبت نام و دریافت پیامک می‌توانند به مراکز تزریق مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: از مردم درخواست می‌شود صرفا پس از دریافت پیامک و از طریق ثبت نام به مراکز تجمیعی مراجعه کنند تا از ایجاد صفوف طولانی و ازدحام جلوگیری شود.

این مقام مسؤول در پاسخ به اینکه ایمنی واکسن‌هایی که تزریق می‌شود چقدر با هم تفاوت دارد، اظهار کرد: شاید واکسنی در سنین خاصی اثر بخشی بیشتری داشته باشد ولی این طور نیست که واکسن‌ها در ایجاد ایمنی تفاوت محسوسی با هم داشته باشند و اثر بخشی آنها نزدیک به هم است؛ برای مثال واکسن سینوفارم و فایزر تفاوت چندانی ندارند.

بابایی یادآور شد: واکسن آنفولانزا را در نظر بگیریم که گاها با ازدحام مراجعین مواجه هستیم ۷۰ درصد ایمنی در افراد ایجاد می‌کند این درحالی است که ایمنی واکسن های کرونا حداقل ۸۰ درصد است؛ با این تفاسیر نوع واکسن دریافتی تفاوتی ندارد و این ایجاد ایمنی در افراد است که حائز اهمیت است.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز، یادآور شد: در حال حاضر در اوج پیک پنجم بیماری کرونا قرار داریم و حتی اگر وضعیت تغییر کرد و به پایین ترین سطح از شیوع رسیدیم هم مردم نباید اهمیت رعایت پروتکل‌ها را نادیده بگیرند و با این دلیل که واکسن تزریق کرده‌اند ماسک را کنار بگذارند.

وی ادامه داد: واقعیت این است تا زمانی که این پاندمی در کل دنیا کنترل نشود نمی‌توان به روزهای بدون ماسک فکر کرد بنابراین از مردم درخواست می‌شود نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی دقیق باشند.

بابایی تاکید کرد: با توجه به اینکه اغلب کسانی که تا کنون واکسن تزریق کرده‌اند سن بالا هستند، اعضای خانواده باید همچنان نسبت به رعایت پروتکل‌ها حساسیت به خرج دهند چون تجربه نشان داده که افرادی علی رغم تزریق دو دز واکسن هم به کرونا مبتلا شده‌اند.

وی گفت: با توجه به اینکه شاهد چرخش سویه‌های جدید کرونا در دنیا هستیم، حتی کشورهایی که به طور صد درصدی جمعیت خود را واکسینه کرده‌اند هم در مقابل سویه‌های جدید ایمن نیستند و همین است که باز شاهد افزایش تعداد بیماران و فوتی‌ها در برخی از کشورها هستیم.

خاصیت هویج بر کرونا !

بابایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، یادآور شد: توصیه می‌کنیم مردم به تبلیغات فضای مجازی توجهی نکنند، هیچ مواد غذایی نمی‌تواند به تنهایی بر کنترل یا بهبود کرونا تأثیر داشته باشد، برای مثال افزایش قیمت هویج به دلیل خاصیت این مواد غذایی بر روی کرونا ویروس غیرواقعی است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز تأکید کرد: هویج به تنهایی نمی‌تاند باعث پیشگیری و بهبود بیماری شود و باید زنجیره مصرف غذایی افراد کامل و درست انتخاب شود.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول