اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پیکر آیت‌الله فقیه ایمانی بر دستان مردم اصفهان تشییع شد

پیکر آیت‌الله سیدکمال فقیه ایمانی، عالم مجاهد و فقیه اصفهانی از میدان امام خمینی(ره) به سمت چهار راه شکرشکن با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی تشییع و بنا به وصیت ایشان در حیاط کتابخانه امیرالمومنین(ع) اصفهان به آغوش خاک سپرده شد.

پیکر آیت‌الله فقیه ایمانی بر دستان مردم اصفهان تشییع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، صبح امروز پیکر آیت‌الله سیدکمال فقیه ایمانی، عالم مجاهد و فقیه اصفهانی از میدان امام خمینی(ره) به سمت چهار راه شکرشکن با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی تشییع و بنا به وصیت ایشان در حیاط کتابخانه امیرالمومنین(ع) اصفهان به آغوش خاک سپرده شد.

آیت‌الله سیدکمال فقیه ایمانی از علمای مجاهد و خیّر اصفهان و از شاگردان امام خمینی(ره) بود که هفته گذشته به دلیل بیماری در بیمارستان عسگریه اصفهان بستری شد و درنهایت عصر جمعه بر اثر بیماری به ملکوت اعلا پیوست.

این روحانی مبارز منشاء خدمات و آثار بزرگ عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و درمانی زیادی در اصفهان بوده است که از مهمترین اقدامات وی می‌توان به ایجاد کتابخانه بزرگ به نام کتابخانه امیرالمومنین(ع) و مرکز تحقیقات و پژوهش‌های علمی، ایجاد و تاسیسن حوزه علمیه اصفهان به نام دارالحکمه باقر العلوم(ع)، تاسیس بیمارستان امام حسین(ع) و مرکز تخصصی بیماری‌های عفونی، بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم(ع)، بیمارستان زنان و زایمان حضرت زهرا(س)، درمانگاه شهدا، مدرسه حجتیه مشهد و تاسیس صندوق جهیزیه اشاره کرد.

رهبر معظم انقلاب در پیامی ضمن تسلیت ارتحال این عالم فرزانه تاکید کردند: ایشان نمونه‌ بارزی از مجاهدت فرهنگی و حضور مردمی و فعالیت اجتماعیِ علمای دینی را در آن شهر جهاد و مقاومت در منظر همگان قرار داده و در طول سالیان متمادی، خدمات ارزشمندی در نشر معارف اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی ارائه نمودند. از خداوند متعال رحمت و مغفرت برای آن عالم بزرگوار مسألت می‌کنم.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ق۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول