اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

کربلا در قُرُق بانوان/ دسته بنی‌اسد در سیزدهم محرم به راه افتاد+عکس و فیلم

ظهر امروز همزمان با سالروز تدفین شهدای کربلا، حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) قُرُق بانوان شد و دسته عزاداری بنی‌اسد هروله‌کنان از باب القبله حرم سیدالشهدا(ع) به سوی حرم سقای کربلا حرکت کرد.

کربلا در قُرُق بانوان/ دسته بنی‌اسد در سیزدهم محرم به راه افتاد+عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، پس از عاشورا، بانوان بنی‌اسد از محل واقعه عبور می‌کردند که با پیکرهای شهدای کربلا مواجه شدند. آن‌ها مردان خود را با خبر کردند تا برای دفن شهدای کربلا کمک کنند. اما آن‌ها بی‌اعتنایی کردند؛ تا اینکه بانوان بنی‌اسد همراه با بیل برای دفن پیکرهای مطهر اقدام می‌کنند که در آن زمان مردان به خود آمده و به آنجا می‌روند که در نهایت در ۱۳ محرم یعنی سه روز پس از عاشورا، امام سجاد (ع) همراه با آن‌ها شهدای کربلا را دفن می‌کنند.

 

ورود دسته بنی‌اسد به حرم امام حسین (ع)؛ظهر امروز

بر همین اساس، همزمان با سالروز تدفین شهدای کربلا دسته بنی‌اسد به صورت نمادین راه‌اندازی شده است و در این دسته که فقط بانوان حضور دارند، افراد با در دست داشتن بیل و فانوس به سوی حرم ارباب مشرف می‌شوند. در سال‌های اخیر در دسته بنی‌اسد، بانوان همراه با سبد حصیری ناله‌کنان به سوی حرم امام حسین (ع) می‌روند و به عزاداری می‌پردازند.

 

آماده‌سازی حرم برای حضور دسته بنی‌اسد؛ شب گذشته

در روز سیزدهم ماه محرم، دسته عزاداری بنی‌اسد در حرم سیدالشهدا (ع) حضور می‌یابند و این مکان مقدس قُرُق بانوان می‌شود. امسال نیز متولیان حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) برای برگزاری دسته بنی‌اسد در کربلا حرم‌ها را آماده کرده و کفپوش قرمز همراه با خاک در حرم‌ها قرار دادند.

 

حرم‌های کربلا قُرُق بانوان شد؛ ظهر امروز

امروز همزمان با سیزدهم ماه محرم از صبح بانوان عراقی با حضور در عراق و حوالی حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) آماده حضور در دسته بنی‌اسد شدند و با در دست داشتن سبدهای حصیری بعد از اذان ظهر از سوی باب القبله حرم حضرت امام حسین (ع) هروله‌کنان وارد حرم مطهر سیدالشهدا (ع) شدند و به عزاداری پرداختند. پس از آن نیز ناله‌کنان به سوی حرم حضرت عباس (ع) مشرف شدند.

دسته عزاداری بنی‌اسد پس از دسته عزاداری طویریج در روز عاشورا به عنوان بزرگترین دسته عزاداری سیدالشهدا (ع) در عراق به شمار می‌رود. در ادامه تصاویری از برپایی باشکوه دسته بنی‌اسد در کربلا و عزاداری بانوان عراقی در کربلا را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول