اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

موافق وزیر پیشنهادی اقتصاد/ پورابراهیمی: جدیت، پیگیری و اشراف علمی از ویژگی‌های خاندوزی است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی های وزیر پیشنهادی اقتصادگفت: جدیت، پیگیری و اشراف علمی و تعصب برای حل مشکلات اقتصادی در آقای خاندوزی مثال‌زدنی بوده است.

موافق وزیر پیشنهادی اقتصاد/ پورابراهیمی: جدیت، پیگیری و اشراف علمی از ویژگی‌های خاندوزی است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت بعدازظهر امروز مجلس و در موافقت با گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: شناخت من از آقای خاندوزی به یک دهه قبل برمی‌گردد. جدیت، پیگیری و اشراف علمی و تعصب برای حل مشکلات اقتصادی در ایشان مثال زدنی بوده و در کمیسیون اقتصادی نیز شاهد همکاری خوب وی در پیگیری امور بوده‌ایم. 

وی ادامه داد: دغدغه کلان ما در حوزه اقتصاد مطالباتی است که دولت قبلی بر اجرای آنها یا کوتاهی کرد یا حتی مخالف کرد و انجام نداد اما امروز این ظرفیت برای مجلس فراهم شده است تا کسی که خودش در مجلس پیگیر مشکلات اقتصادی از دولت بوده امروز گزینه وزارت اقتصاد باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه مطمئنیم بر مشکلات اقتصادی کشور فائق خواهیم آمد و نگاه جدید شکل گرفته می‌تواند مبنای تحول باشد گفت: ما با آقای خاندوزی در چند حوزه به توافق رسیدیم که با هماهنگی هم این مسائل را دنبال کنیم. نخستین حوزه مربوط به مأموریتهای نظارتی مجلس است که با حضور ایشان در وزارت اقتصاد انتظارات را پیگیری خواهیم کرد. 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به برخی دیگر از انتظارات و برنامه‌های بر زمین مانده در حوزه اقتصاد که وزیر اقتصاد آینده باید دنبال کند اشاره کرد و افزود: قانون پایانه‌های فروشگاهی یکی از این انتظارات است که اگر دولت دوازدهم آن را اجرا می‌کرد بخش عمده‌ای از مشکلات بودجه‌ای کشور حل می‌شد اما متأسفانه گزارشها نشان می دهد حداقل 50 درصد ظرفیت این قانون در دولت قبل عملیاتی نشده است. 

وی به ضرورت مولدسازی دارایی‌های دولت و تهیه یک بسته اقتصادی در این حوزه اشاره کرد و گفت: در حوزه وضعیت کسب و کار با توجه به اینکه رتبه کشورمان مناسب نیست با آقای خاندوزی توافق کردیم همه آنچه در حوزه وزارت اقتصاد باید انجام شود و تاکنون انجام نشده است عملیاتی کنند.

نماینده مردم کرمان در مجلس تصریح کرد: اصلاح قانون بانکداری و قانون بانک مرکزی یکی دیگر از انتظارات مهم ماست که با حضور آقای خاندوزی این ظرفیت فراهم می‌شود و علاوه بر آن به سرانجام رساندن مالیات بر عائدی سرمایه و مالیات بر مجموع درآمد نیز از دیگر انتظارات پیش رو است. 

پورابراهیمی گفت: شفافیت اطلاعات مالی کشور با اجرای قانون حسابرسی از دیگر اولویت امروز کشور است که محورهای آن در کمیسیون با حضور آقای خاندوزی ترسیم شده است. 

وی به مسئله ساماندهی نظام یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: حدود 2 میلیون و 800 هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و یک میلیون 1200 نفر تحت پوشش بهزیستی فاقد سهام عدالت هستند که برای بهره‌مندی آنها محورهایی ترسیم شده و اگر دولت و شخص معاون اول از وزیر جوانی مانند آقای خاندوزی حمایت کنند مطمئن هستیم آثار و پیامدهای این طرحها باعث بهبود شاخصهای اقتصادی می‌شود و ما نیز در مجلس پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی همچنین با یادآوری شرط رئیس‌جمهور در انتخاب وزرا مبنی بر انقلابی بودن در عملکرد تصریح کرد: ما نیز از آقای خاندوزی حمایت می‌کنیم اما دو شرط اصلی با ایشان داریم اول اینکه همچنان سالم باشند و سلامت در کار داشته باشند و دوم کارآمدی در فعالیتها.

وی با ابراز امیدواری در تحول اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: معتقدیم با وجود همه فشارهای خارجی و تحریم‌ها اگر برای اتکا به توانمندیهای داخلی برنامه‌ریزی و اقدام کنیم در میان مدت شاهد بهبود شاخصهای اقتصادی کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول