اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مخالف وزیر پیشنهادی امور خارجه/محمدیاری: آیا برنامه مبدعانه‌ای برای بحث برجام دارید؟

نماینده مردم رضوان‌شهر در مجلس گفت: آقای امیرعبداللهیان آیا شما برای وزارت امور خارجه یک روش خاص و مبدعانه‌ای دارید که ما شاید یک تحول در دیپلماسی بین‌المللی به ویژه در بحث برجام باشیم؟

مخالف وزیر پیشنهادی امور خارجه/محمدیاری: آیا برنامه مبدعانه‌ای برای بحث برجام دارید؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حسن محمدیاری در نشست علنی امروز عصر مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با وزیر پیشنهادی امورخارجه گفت: من در شخصیت آقای امیر عبداللهیان ایرادی نمی‌بینم و ایشان انسانی هستند فرهیخته و در تراز ملی اما خواهش من از ایشان این است که به سؤالات و ابهامات ما نیز پاسخ دهند تا مجلس به قناعت وجدانی دست پیدا کند. 

نماینده مردم رضوا‌ن‌شهر در مجلس اظهار داشت: آقای وزیر پیشنهادی از شما می‌خواهیم که صریحا اعلام کنید که در قبال سیاست‌های دوگانه دولت گذشته مبنی بر تفکیک و جدایی دیپلماسی سیاسی از دیپلماسی مقاومت و تلقی آنان در ناتوانی وزارت امور خارجه در حمایت و پرداخت هزینه مقاومت و به تبع آن تحمیل هزینه‌های سنگین بر نظام و حتی جریانات انقلابی منطقه آیا برنامه لازم و اقتدار و توانایی لازم را دارید یا خیر؟

وی افزود: سیاست خارجی ما مبتنی بر منویات انقلابی رهبر معظم انقلاب و بنیانگزار انقلاب اسلامی است. بنده اعتقاد دارم که در دورانی که وزیر امور خارجه به عنوان سفیر یک نظام وارد میدان می‌شود باید فردی با سابقه انقلابی، دارای اطلاعات و دانش کافی و امکان برقراری رابطه مستقیم با مقامات عالی نظام به خصوص رهبری را داشته باشد و بر این باور هستم که فرد اول جبهه بین‌المللی کشور محسوب شده و باید پاسخگوی ملت و به ویژه مجلس باشد. 

محمدیاری خاطرنشان کرد: آقای وزیر پیشنهادی، مجلس از شما عقلانیت مبتنی بر مشورت و خرد جمعی و تذکرات انقلابی را طلب می‌کند که این می‌تواند از حیثیت نظام اسلامی دفاع کند و متقابلا جلوی تفکرات ظالمانه و تروریسم‌پرور استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی را بگیرد. آقای امیرعبداللهیان در سیاست خارجی باید ابتکار عمل را به دست گرفته و انتظار داریم که به هیچ وجه به دنبال تصمیمات و سیاست‌های منفعلانه و عکس‌العلمی نباشید. 

وی اظهار داشت: آقای امیرعبداللهیان برنامه خود را درباره تقویت دفاتر نمایندگی‌های مستقر در استان‌ها عنوان کنید. بعضی از استان‌های مرزی ما واقعا کم‌برخوردار هستند. بنا بر این است که دیپلماسی شما در داخل کشور هم فعال باشد. انتظار داریم که در این بخش هم شما راهکارهایتان را بفرمائید. 

وی افزود: آقای امیرعبداللهیان انتظار است که در مورد حوادث گذشته از جمله حادثه منا، اقدام ضدانسانی آمریکا در به شهادت رساندن عالیترین مقام نظامی ایران یعنی حاج قاسم سلیمانی اعلام موضع کنید و اقدامات قانونی و دیپلماسی شما جهت مقابله با جنایت‌های مشابه آن را باید در برنامه‌هایتان صریح و شفاف اعلام کنید. 

وی خاطرنشان کرد: در مورد سرنوشت شهید متوسلیان و همراهان ایشان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد آیا برنامه‌ای دارید یا خیر؟ 

نماینده مردم رضوان‌شهر در مجلس اظهار داشت: اخیرا ما مطلع شدیم که متأسفانه فعالیت دانشکده امور بین‌الملل به حاشیه کشیده شده و منفعلانه عمل می‌کند. با توجه به اینکه برخی از دوستان در این باره دل‌نگرانی‌هایی دارند برنامه شما برای تقویت این دانشکده و نهایتا خروج دانشجویان دانشکده امور بین‌الملل برای همراهی شما در مجموعه بزرگ وزارت امور خارجه چیست؟ 

وی افزود: بنده اعتقاد دارم که سیاست خارجی کشور نباید دوگانه و میدان سهم‌خواهی جریانات سیاسی باشد.  آقای امیرعبداللهیان شما به عنوان یک عنصر انقلابی که از بدنه وزارت امور خارجه مراحل ترقی را طی کردید با موضع خودتان در خصوص برجام را مشخص کنید. 

وی خاطرنشان کرد: مردم سؤال دارند نتیجه برجام چه خواهد شد. شما در مورد این موضوع صحبت می‌کنید و ما را اقناع خواهید کرد. 

محمدیاری اظهار داشت: با توجه به شیطنت‌هایی که استکبار جهانی علیه نظام جمهوری اسلامی داردو هجمه‌های وارد شده در این راستا آقای وزیر پیشنهادی آیا شما یک روش خاص دارید که ما شاهد یک تحول در دیپلماسی بین‌المللی به ویژه در بحث برجام باشیم. موضوع برجامی که به بن‌بست کشیده شده و شاید زوایای پنهانی داشته باشد و با ابتکارعمل شما بشود این گره‌های کور را باز کرد و ما شاهد گشایش در همه عرصه‌ها به ویژه در حوزه اقتصادی که مردم واقعا تحت فشار هستند. 

وی خاطرنشان کرد: ما از سه بعد آقای رئیسی را فرد برجسته می‌دانیم، یکی مبارزه با فساد در قوه قضائیه. آیا اگر خدای نکرده ما شاهد فسادی در بدنه مجموعه بزرگ وزارت امور خارجه بودیم این اقتدار را در مبارزه فساد در شما خواهیم دید؟ برجستگی دوم، آقای رئیسی متابعت محض از مقام معظم رهبری است به ویژه در عرصه‌های بینالمللی آیا این متابعت و ذوب در رهبری را در شما هم خواهیم دید؟ و برجستگی سومی که آقای رئیسی دارند روش و افتادگی ایشان در مواجهه با دوستان است. آیا شما پاسخگوی خوبی در قبال مجلس خواهید بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول