اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مخالف وزیر پیشنهادی امور خارجه/ عنابستانی: امیرعبداللهیان برای احیای دیپلماسی اقتصادی چه برنامه‌‌ای دارد؟

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت حوزه دیپلماسی اقتصادی گفت: وزیر پیشنهادی امور خارجه برای احیای دیپلماسی اقتصادی و بهره‌گیری از ظرفیت رایزنان اقتصادی چه برنامه‌ای دارد؟

مخالف وزیر پیشنهادی امور خارجه/ عنابستانی: امیرعبداللهیان برای احیای دیپلماسی اقتصادی چه برنامه‌‌ای دارد؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در مخالفت با حسین امیرعبداللهیان گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت امور خارجه اظهار داشت: گفته شد که به دلیل مسئولیت رهبری در حوزه‌‌های سیاست خارجی، امنیتی و دفاعی، وزرای این حوزه‌ها عموماً با مشورت ایشان معرفی می‌شوند. این هماهنگی و مشورت، کاشف از عدم مخالفت رهبری با یک گزینه است و لزوماً نشانه تعیّن مسئولیت در یک گزینه نیست و نافی مسئولیت مجلس در بررسی دقیق یک گزینه و مسئولیت وزیر در اجرای دقیق سیاست‌های کلی نظام و پاسخگویی به رئیس جمهور و مجلس نیز نیست.

وی ادامه داد: آقای امیرعبداللهیان یک دیپلمات انقلابی، کارآزموده، مجرب و نزدیک به جبهه انقلاب است اما مخالفت من با ایشان به دلیل اهمیتی است که اجرای سیاست‌های کلی نظام در حوزه وزارت خارجه دارد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یک سابقه همکاری از آقای امیر عبداللهیان با آقایان ظریف و لاریجانی وجود دارد که ما را قدری نگران می‌کند و سختی شرایط کشور به ویژه در حوزه سیاست خارجی و برجام و بازگشت عزت کشور نیز نگرانی ما را بیشتر می‌کند. 

عنابستانی خاطرنشان کرد: برای رفع نگرانی‌ها برنامه ایشان را چند بار مطالعه و با دیگران مشورت کردم؛ نتیجه مطالعات این بوده که بخش زیادی از نگرانی‌ها را برطرف کرده، اما چند سؤال هست که باید پاسخ بدهند. 

وی ادامه داد: سیاست خارجی ما همیشه به نوعی معطوف به غرب و در برخی مقاطع مرهوب غرب بوده و این باعث بی‌اعتمادی مثبت شرقی‌ها به ما شده است؛ آقای امیرعبداللهیان چه برنامه عملیاتی و مشخصی برای سیاست خارجی متوازن و بهبود رابطه با شرق دارد و از آن طرف چه برنامه‌ای در خصوص مذاکره با غرب و استفاده از ظرفیت‌های آنها دارد که از دست ما نرود؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به از دست رفتن فرصت رابطه با همسایگان در سال‌های گذشته اظهار داشت: این یک اصل مهم برای خنثی‌سازی تحریم‌ها بود که از دست دادیم و ارتباط ما با بخش عمده‌ای از کشورهای اسلامی نیز در سال‌های گذشته دچار مشکل شد و برگ برنده رابطه با آمریکای جنوبی را نیز به غربگرایی واگذار کردیم؛ برای بهبود این بخش‌ها در چهار سال آینده چه برنامه‌ای دارید؟

عنابستانی همچنین با اشاره به اهمیت مسئله دیپلماسی اقتصادی گفت: سیاست خارجی ما به ناچار باید به بهبود وضعیت داخلی منجر شود وگرنه لزومی ندارد که ادامه یابد.

وی افزود: هرچند در سال‌های گذشته ادعای بلد بودن زبان دنیا را داشته‌اند اما این منجربه توسعه دیپلماسی اقتصادی نشده است؛ حالا آقای امیرعبداللهیان برای احیای دیپلماسی اقتصادی و بهره‌گیری از ظرفیت رایزن‌های اقتصادی چه برنامه‌ای دارد؟

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اهمیت حوزه دیپلماسی عمومی و رها شدن آن در سال‌های اخیر، خواستار توضیح وزیر پیشنهادی امور خارجه درباره برنامه عملیاتی و در این حوزه شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول