اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

کشت «طلای سرخ» در خراسان‌جنوبی آغاز شد/ رتبه اول کشور در کیفیت زعفران

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی از آغاز کشت طلای سرخ در استان خبر داد و گفت: کشت زعفران با توجه به اقلیم و شرایط آبی و هوایی هر شهرستان از اول شهریورماه تا پایان شهریور در سطح ۱۷هزار و ۱۵۲ هکتار آغاز شده است.

کشت «طلای سرخ» در خراسان‌جنوبی آغاز شد/ رتبه اول کشور در کیفیت زعفران

غلامرضا قوسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با بیان اینکه کشت زعفران در خراسان‌جنوبی قدمت بیش از ۷۰۰ سال دارد، اظهار داشت: مرکز اصلی پرورش زعفران در مناطق کویری و کم‌آب خراسان‌جنوبی است.

وی با بیان اینکه زعفران گیاهی رنگی و گران‌بهایی است که ساقه ندارد اما این گیاه پیاز داشته و چون در زیر خاک کویر به‌عمل می‌آید به طلای سرخ و یا طلای کویر شهرت دارد، بیان داشت: زرشک، عناب و زعفران از محصولات استراتژیک خراسان‌جنوبی است که در سطح ملی و جهانی شهرت دارند.

خراسان‌جنوبی از نظر کیفیت زعفران در رتبه اول کشور و از نظر تولید در رتبه دوم کشور قرار دارد

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی از نظر کیفیت زعفران در رتبه اول کشور و از نظر تولید در رتبه دوم کشور قرار دارد، خاطرنشان کرد: گیاه زعفران در درمان بیماری آسم، بیماری‌های پوستی، بیماری چشم، عفونت اداری، یرقان، درمان معده و کم‌خونی مؤثر است.

آغاز کشت طلای سرخ در خراسان‌جنوبی

قوسی از آغاز کشت طلای سرخ در استان خبر داد و مطرح کرد: کشت زعفران با توجه به اقلیم و شرایط آبی و هوایی هر شهرستان از اول شهریورماه تا پایان شهریور در سطح ۱۷هزار و ۱۵۲ هکتار آغاز شده است.

امسال نیز کشت طلای سرخ در اراضی کشاورزی استان در حالی آغاز شده که ۲۵۰ تا ۳۰۰ هکتار به سطح زیرکشت استان افزوده می‌شود

 

وی با اعلام اینکه سطح زیر کشت زعفران هر ساله ۴۰۰ تا ۴۵۰ هکتار افزایش می‌یابد، مطرح کرد: امسال نیز کشت طلای سرخ در اراضی کشاورزی استان در حالی آغاز شده که ۲۵۰ تا ۳۰۰ هکتار به سطح زیرکشت استان افزوده می‌شود.

وجود ۳۸ هزار بهره‌بردار زعفران در استان

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بیشترین سطح زیرکشت زعفران استان با ۵ هزار و ۸۸ هکتار به شهرستان قاین اختصاص دارد، تبیین کرد: برداشت محصول زعفران در برخی از نقاط استان خراسان‌جنوبی از اواخر مهرماه آغاز و ۴۵ روز و گاها هم تا پایان آذرماه ادامه دارد.

قوسی تعداد بهره‌برداران کشت زعفران در استان را ۳۸ هزار و ۲۸۲ نفر اعلام کرد و گفت: سال گذشته ۷۰ تن زعفران از ۱۶ هزار و ۸۰۷ هکتار سطح زیرکشت این محصول در خراسان‌جنوبی برداشت شد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول