اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

بعد از تماس تلفنی شاه؛ هیأتی سعودی به تونس رفت

بعد از تماس شاه سعودی با رئیس جمهور تونس که نخست‌وزیر و رئیس پارلمان را برکنار کرده، هیأت سعودی به این کشور سفر و بر حمایت ریاض از وی تأکید کرد.

بعد از تماس تلفنی شاه؛ هیأتی سعودی به تونس رفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک هیأت سعودی روز یکشنبه (دیروز) به سرپرستی «احمد قطان» وزیر مشاور دولت در امور آفریقا وارد تونس شد و با «قیس سعید» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

به نوشته وبگاه الخلیج آنلاین، این دیدار در کاخ ریاست‌جمهوری «قرطاج» صورت گرفت و قیس سعید از دولت سعودی بابت آنچه «حمایت گسترده سیاسی، اقتصادی و بهداشتی ریاض از تونس» خواند، تقدیر و تشکر کرد. روز شنبه نیز «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی در تماس تلفنی با قیس سعید، بر حمایت کامل از تونس در تمامی زمینه‌ها تأکید کرده بود.

در بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری تونس آمده است که مجالی برای بازگشت به عقب وجود ندارد و تونس تمامی اقدامات و تدابیر فوق‌العاده را برای ممانعت از ورشکستگی در شرایط بغرنج فعلی را در دستور کار دارد. شرایطی که طبق این بیانیه موجب افزایش فقر و ناتوانی اقتصادی مردم تونس شده است.

وزیر سعودی نیز در ای دیدار مدعی شد که ریاض در کنار تونس ایستاده و ار هیچ گونه حمایتی از مردم این کشور دریغ نخواهد کرد.

پیش از این دیدار نیز نشست تخصصی میان هیأت سعودی با مقامات تونسی برای بررسی راههای افزایش همکاری‌ها و چشم‌انداز آینده برگزار شد و خبرگزاری رسمی سعودی (واس) نیز نوشته که «احمد قطان» بر حمایت ریاض از تونس در زمینه بهداشتی و مقابله با شیوع کرونا تأکید کرده است.

سفر هیأت سعودی به تونس و حمایت دوباره از قیس سعید در شرایطی است که تونس در بحران سیاسی ناشی از برکناری نخست‌وزیر و انحلال پارلمان از سوی رئیس‌جمهور به سر می‌برد. به گفته منابع سیاسی دولت سعودی و امارات از حامیان اصلی رئیس‌جمهور تونس در اقدامی است که مخالفان قیس سعید آن را کودتا می‌نامند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول