اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

تقدیر شورای عالی قرآن از توجه هیأت‌های مذهبی به قرآن کریم

شورای عالی قرآن در پیامی از توجه هیأت‌های مذهبی به قرآن و اجرای کرسی تلاوت در دهه اول ماه محرم در هیأت‌ها تقدیر کرد.

تقدیر شورای عالی قرآن از توجه هیأت‌های مذهبی به قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری فارس در پی اهتمام تعدادی از هیأت‌های مذهبی و ذاکران اهل بیت (ع) به برنامه تلاوت قرآن توسط قاریان ممتاز در مراسم سوگواری‌ دهه اول ماه محرم امسال، شورای عالی قرآن در تقدیر از این اقدام مبارک پیامی را صادر کرد که متن آن بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله(ص):
انی تارک فیکم الثقلین؛ ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا بعدی: کتاب الله و عترتی اهل بیتی؛ فانهما لن یفترقا حتی یردا علیّ الحوض(بحارالانوار، ج٢، ص١٠٠)

سوگواری خامس اصحاب کسا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در دهه اول محرم امسال توسط هیأت‌های مذهبی، به یاد ماندنی‌تر از گذشته رقم خورد.

متبرک شدن تعداد قابل توجهی از این هیأت‌ها و معطر شدن فضای این اجتماعات با قرائت آیات حیات بخش و نورانی قرآن کریم توسط قاریان خوش لحن و ممتاز قرآن کریم که با اهتمام دست اندرکاران و حمایت برخی از ذاکران برجسته اهل بیت (ع) نظیر جناب آقای سیدمجید بنی فاطمه محقق شد، آینده برجسته‌ای را در عمل به حدیث شریف ثقلین ترسیم می‌کند.

شورای عالی قرآن با تشکر و عرض ارادت به تمام عزیزانی که در اعتلای این امر کوشیده‌اند، امید دارد با توجه و تلاش هرچه بیشتر بانیان و خدمت گزاران این مجالس، این حرکت مبارک بتواند در تمام محافل منتسب به پیامبر اعظم و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، بیش از پیش فراگیر شود ان شاالله.

در پایان، از استادان و قاریان ارجمندی که با نذر تلاوت در اجتماعات پرشور حسینی، خالصانه نسبت به ادای وظیفه اجتماعی خود همت گماشتند هم قدردانی می‌کند.
شورای عالی قرآن

به گزارش فارس امسال به همت حسینیه صاحب‌الزمانی تهران پویشی با عنوان نذر تلاوت راه‌اندازی شد که طی آن قاریان قرآن با حضور در هیأت‌های مذهبی به تلاوت قرآن در بین عزاداران بپردازند.

این پویش با استقبال بالای قاریان قرآن و هیأت‌های مذهبی قرار گرفت و بزرگانی چون استاد حسین انصاریان، حجت‌الاسلام ادیب یزدی و... از برگزاری این پویش تقدیر کردند.

هیأت‌های بزرگ و کوچک هم امسال موضوع تلاوت قرآن را در دستور کار قرار دادند و قاریان ممتاز و بین‌المللی با حضور در مجالس عزای سید‌الشهدا (ع) به تلاوت پرداختند.

سیدمجید بنی فاطمه مداح اهل بیت (ع) هم در شب تاسوعای حسینی ضمن تقدیر از این کار و توصیه عزاداران به توجه به قرآن از اجرای برنامه منظم قرآنی از جمله جمع‌خوانی قرآن در آینده در هیأت ریحانة‌الحسین خبر داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول